جزئيات مرحله ششم اعطاي پژوهانه به دانشجويان دكتري اعلام شد

 

رييس مركز توسعه و هماهنگي اطلاعات و انتشارات علمي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح اعطاي پژوهانه مرحله ششم به دانشجويان دكتري، از طريق سامانه مديريت اطلاعات پژوهشي پزشكي كشور و به صورت الكترونيكي اجرا مي‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) مهندس ابوالفضل رضايي با اعلام اين خبر گفت: در مرحله ششم طرح اعطاي پژوهانه، دانشجويان حائز شرايط باید ورودي نيمه اول 1388 به بعد بوده و طرح تحقيقاتي خود را حداكثر تا بهمن سال 1390 به تصويب رسانده باشند.

وي افزود: اطلاعات مربوط به پايان‌نامه‌هاي دانشجويي و فرم‌هاي مربوط به طرح اعطاي پژوهانه مرحله ششم منحصرا از طريق سامانه مديريت اطلاعات پژوهشي پزشكي كشور به نشاني اينترنتي www.research.ac.ir تكميل، تاييد و ارائه خواهد شد و اطلاعات خارج از اين سيستم قابل قبول نیست.

رئيس مركز توسعه و هماهنگي اطلاعات و انتشارات علمي وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: به منظور ارتقاي كيفيت رساله‌هاي دكتري در جهت انطباق با نيازهاي كشور، نهضت توليد علم و يافتن راهكارهاي مناسب جهت حل علمي مشكلات كشور و تقويت و تسهيل حضور و تلاش تمام وقت دانشجويان دكتري در دانشگاه‌ها و مراكز علمي و پژوهشي، طرح اعطاي پژوهانه از نيمه دوم سال 1388 و بر اساس مصوبه معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري اجرايي شد.

وي اضافه كرد: اعطاي پژوهانه رساله به دانشجويان دكترا تاكنون در كشور سابقه نداشته و طبق بررسي‌هاي انجام شده در هيچ يك از كشورهاي خاورميانه و حتي آسيا چنين طرحي يا مشابه اين طرح وجود ندارد و اين طرح از افتخارات نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران و از بركات عملكرد دولت نهم و دهم است.

رضايي گفت: بر اساس اين طرح، دانشجويان دكتري در مدت پيشبرد رساله خود از حمايت مالي بلاعوض به مبلغ 50 ميليون ريال كه در سه نوبت به آنها پرداخت مي‌شود، استفاده خواهند كرد و در اجراي طرح اولويت‌هاي فناوري و نيازهاي پژوهشي كشور در تعيين عناوين رساله‌ها مورد توجه قرار مي‌گيرد.

رئيس مركز توسعه و هماهنگي اطلاعات و انتشارات علمي وزارت بهداشت، با اشاره به وضعيت كلي پژوهانه در پنج مرحله اجرايي آن در وزارت بهداشت گفت: از ابتداي اعطاي طرح پژوهانه تا كنون شش هزار و 902 نفر از دانشجويان دكتري حائز شرايط از مزاياي اين طرح بهره‌مند شده‌اند.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید