نظریه «مدیریت دانش دین بنیان» در دانشگاه تهران ارائه شد

http://www.callforpapers.ir/دانش آموخته دکتری دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در تحقیقات رساله دکتری خود با موضوع «تبیین مبانی نظری مدیریت دانش: برگرفته از قرآن حکیم و مکتب اهل بیت(ع)»، نظریه جدیدی با عنوان «مدیریت دانش دین‌بنیان» ارائه کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر حسنعلی نعمتی شمس آباد که با کسب رتبه ممتاز دانش آموخته است در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار داشت: نظریه «مدیریت دین‌بنیان» که در قالب تحقیقات رساله دکتری با راهنمایی دکتر محمد موسی خانی، دانشیار گروه مدیریت فنآوری اطلاعات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و مشاوره دکتر امیر مانیان، دانشیار گروه، دکتر بایک اخگر، استاد دانشگاه «شفیلد هلم» انگلستان و حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مرتضی جوادی آملی، استاد حوزه و رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ارائه شده به مساله شناخت مستدل و بیان گزاره های پایه مفروض و محاط بر قلمرو علم و عمل مدیریت دانش، با استمداد از قرآن کریم و منابع روایی معصومین(ع) و سایر منابع مورد تأیید قرآن و اهل بیت(ع) پرداخته است و هدف آن بازسازی رشته‌ی نوین مدیریت دانش و بازخوانی آن بر اساس مبانی، اصول و متافیزیک دینی است.

وی خاطرنشان کرد: «مدیریت دانش» یک میان رشته اجتماعی- فنی (یا انسانی- مهندسی) نسبتا جدید است که در سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از دانشگاه‌های کشورهای آمریکای شمالی و اروپا قرار گرفته و در علم مدرن از جایگاهی خاص برخوردار است. برخی از دانشگاه های بزرگ داخل کشور نیز چند سالی است که به تقلید از دانشگاه های غربی و با همان مبانی و مسائل گرایشی با نام مدیریت دانش ایجاد کرده اند. رویکردی که در این رساله دنبال شده، به جای رجوع صرف و بازخوانی مجدد نظریه های موجود در مدیریت دانش مستقر در علم مدرن، به بازخوانی علم و فرهنگ دینی و لایه های عمیق این دانش و حکمت نظیر فلسفه (با تأکید بر حکمت متعالیه) پرداخته تا از این طریق نظریه جدیدی پیرامون مدیریت دانش با نام « مدیریت دانش دین بنیان» ایجاد کند. بنیان و مبنای این مدیریت دانش از قرآن حکیم و مکتب اهل بیت(ع) گرفته شده است و با مسائل تمدن دینی سر و کار دارد.

گفتنی است، دکتر نعمتی شمس آباد که دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی کامپیوتر دانشکده فنی دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد رشته مدیری فن‌آوری اطلاعات(گرایش سیستم های اطلاعات پیشرفته) است از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس است که در سال‌های اخیر از جمله در ایام تحقیق در خصوص این موضوع به دلیل عوارض ناشی از مصدومیت‌های دوران دفاع مقدس با وجود بیماری بسیار شدید و مسایل ناشی از شیمی‌درمانی‌های متعدد، با روحیه‌ای منحصر به فرد، این تحقیق را به سرانجام رسانده و آن را در قالب یک نظریه‌ی ‌نوآمد در حوزه مدیریت اسلامی ارایه کرده است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید