پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی با حمایت صنعت تعریف و ارائه شوند

http://www.callforpapers.ir/سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف بر لزوم برقراری ارتباط مستقیم بین پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری با بخش صنعتی تأکید کرد و گفت: باید به گونه ای عمل کرد تا پایان‏ نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری، بدون حمایت صنعت تعریف نشود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر محمود فتوحی‌فیروزآباد، سرپرست جدید دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اهمیت ارتباط بخش صنعت و دانشگاه اظهار کرد: در دانشگاه‏‌های معتبر دنیا ارتباط مستقیمی بین پایان‌‏نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری با بخش صنعتی وجود دارد و در واقع پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی حتما باید با حمایت صنعت و در ارتباط با این بخش تعریف و ارائه شود؛ این الگو در کشور ما نیز باید اجرایی شود. چرا که ارتباط با صنعت منجر به جهت دار شدن پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی، افزایش درآمد دانشگاه و حل نیازهای کشور خواهد شد.

فتوحی به آفت‏های حوزه پژوهش اشاره کرد و ادامه داد: آفت اصلی در حوزه پژوهش توجه به کمی‌‏گرایی به جای نگرش کیفی است و معاونت پژوهشی دانشگاه شریف سعی داشته به جای تکیه بر تعداد مقالات، افزایش کیفیت و مساله محور بودن آنها را مورد توجه قرار دهد.

وی جذب استادان متخصص و متعهد را یکی از عوامل موثر در کیفی سازی آموزش و پژوهش در دانشگاه دانست و تصریح کرد: برای تحقق این مهم باید ترتیبی داده شود که دانشگاه، دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی بتوانند هیات علمی مورد نیاز خود را با تیزبینی و دقت و با درنظر گرفتن جایگاه علمی دانشگاه انتخاب کنند. همچنین جذب دانشجویان برتر و نخبه از دیگر عوامل تاثیرگذار بر ارتقای کیفیت دانشگاه است که خوشبختانه با توجه به جایگاه صنعتی شریف در سطح ملی و بین المللی، بهترین دانشجویان کشور این دانشگاه را برای تحصیل انتخاب می کنند.

وی با انتقاد از شیوه گزینش دانشجوی دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز، تصریح کرد: یکی از سیاست‌های نادرست وزارت علوم طی سال‌های گذشته شیوه گزینش دانشجوی دکتری از طریق آزمون نیمه متمرکز بوده است که باید این امر به خود دانشگاه‏‌ها سپرده شود.

فتوحی درباره پردیس بین‌المللی صنعتی شریف در جزیره کیش خاطرنشان کرد: فعالیت‏های پردیس کیش باید تقویت شود، اما توسعه آن نباید به برند دانشگاه صنعتی شریف لطمه بزند. در واقع هر کار و تصمیمی که به برند دانشگاه صنعتی شریف خدشه وارد کند، باید متوقف یا کمرنگ شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید