حضور دانش آموزان ایرانی برای نخستین بار در مسابقات بین المللی علوم اعصاب

http://www.callforpapers.ir/مسوول کمیته دانش آموزی انجمن علوم اعصاب ایران گفت: امسال برای نخستین بار دانش آموزان مقطع دبیرستان کشور در مسابقات بین المللی علوم اعصاب با عنوان ˈBrain Beeˈ شرکت داده می شوند.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر ساره اسدی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن بیان اینکه این برنامه در راستای فعالیت های انجمن علوم اعصاب ایران در حوزه دانش آموزی اجرا می شود، افزود: به منظور آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در این مسابقات در سال تحصیلی جدید برای نخستین بار کلاس هایی با عنوان علوم اعصاب با همکاری این انجمن و وزارت آموزش و پرورش در برخی دبیرستان های تهران برگزار می شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی کلاس علوم اعصاب برای دانش آموزان مقطع دبیرستان (دخترانه و پسرانه) در قالب کلاس های فوق برنامه به صورت هفته ای یک جلسه برگزار می شود.

اسدی با بیان اینکه این کلاس ها در مدارسی که اعلام آمادگی کنند، برگزار می شود، اظهار کرد: از آنجایی که اغلب مدارس تیزهوشان و غیرانتفاعی کلاس های فوق برنامه برگزار می کنند، به احتمال زیاد برنامه آموزشی نیز در این مدارس برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مدرسان این کلاس ها فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترای رشته های مرتبط با علوم اعصاب هستند و کتاب مرجع نوروساینس به عنوان منبع مسابقات بین المللی طی 23 جلسه در این کلاس ها تدریس می شود.

اسدی گفت: موضوعاتی مانند استرس، بیماری های خلقی مانند افسردگی و بیماری های مربوط به خواب در این کلاس ها بررسی و آموزش داده می شود.

 

وی گفت: پس از اتمام این دوره آموزشی، دانش آموزان شرکت کننده در آزمون هایی در سطوح محلی، منطقه ای و کشوری شرکت می کنند و در نهایت برگزیده کشوری به مسابقات بین المللی اعزام می شود.

اسدی با بیان اینکه از هر کشور یک نفر و از ایران نیز یک نفر در این مسابقات شرکت می کند، اظهار کرد: مسابقات بین المللی علوم اعصاب هر سال در یک کشور و امسال نیز در استرالیا برگزار می شود.

وی گفت: کنگره علوم اعصاب برای دانش آموزان و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دانش آموزی در حوزه علوم اعصاب نیز از دیگر برنامه های این انجمن برای سال تحصیلی پیش رو است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و مدارس برگزار می شود.

** سمپوزیوم علوم اعصاب دانش آموزی

عضو هیات علمی گروه علوم و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی تهران از برگزاری سمپوزیوم علوم اعصاب برای دانش آموزان مقطع دبیرستان خبر دارد و گفت: این سمپوزیوم در حاشیه

کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی از هفتم تا نهم آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

اسدی با بیان اینکه در این سمپوزیوم اساتید دانشگاهی دانش آموزان را با تازه ترین موضوعات مرتبط با علوم اعصاب آشنا می کنند، افزود: شرکت در این سمپوزیوم برای دانش آموزان، اولیا و مسوولان و مربیان مدارس آزاد است.

مسوول کمیته دانش آموزی انجمن علوم اعصاب ایران برگزاری نمایشگاهی از دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان در حوزه علوم اعصاب را از دیگر برنامه های حاشیه کنگره علوم اعصاب برشمرد و گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی این حوزه به معرض نمایش عموم گذاشته می شود.

* اردوهای دانش آموزی در دانشگاه های تهران

اسدی گفت: اردوهای دانش آموزی در دانشگاه های تهران از دیگر برنامه های انجمن علوم اعصاب است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود.

وی توضیح داد: در جریان این برنامه دانش آموزان داوطلب می توانند در قالب اردوهای یک روزه و دو روزه با فعالیت های تحقیقاتی و آزمایشگاهی دانشگاه ها آشنا شوند.

اسدی یادآور شد: طبق موافقت های صورت گرفته با برخی دانشگاه ها و وزارت آموزش و پرورش این برنامه در سال تحصیلی جدید اجرایی می شود.

وی گفت: تاکنون با گروه فیزیولوژی دانشگاه های تربیت مدرس و علوم پزشکی ایران و مرکز تحقیقات علوم اعصاب دانشگاه شهید بهشتی برای برگزاری این اردوها هماهنگی های لازم صورت گرفته است.

اسدی اظهار کرد: برنامه های دانش آموزی انجمن علوم اعصاب امسال در دبیرستان های تهران، شهرری، چهاردانگه و کرج برگزار می شود.

وی در ادامه به برگزاری جلسه هم اندیشی معاونین آموزش و پرروش و مدارس شهر تهران با مسوولان انجمن علوم اعصاب را که عصرروز سه شنبه در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اشاره کرد و گفت: در این جلسه راه کارهای ترویج پژوهش در حوزه علوم اعصاب در سطح دانش آموزی و راه های تعامل و همکاری آموزش و پرورش و نهادهای دانشگاهی در حوزه علوم اعصاب به بحث و تبادل نظر گذاشته می شود.

اسدی افزود: همچنین به منظور بهبود کیفیت برنامه ها و فعالیت های دانش آموزی انجمن علوم اعصاب این برنامه ها به اطلاع مسوولان آموزش و پرورش می رسد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید