کتاب «تجزیه آماری و برنامه‌ریزی در R» منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/چهارصد و نود و یکمین کتاب انتشارات جهاد دانشگاهی خراسان رضوی با عنوان «تجزیه آماری و برنامه‌ریزی در R» منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، این کتاب اثر محمدهادی پهوانی و شهربانو وکیلی است که با شمارگان 1100 نسخه توسط انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد منتشر شده است.

در پیشگفتار کتاب «تجزیه آماری و برنامه‌ریزی در R» آمده است که زبان برنامه‌نویسی R، محیطی مناسب برای انجام تجزیه و تحلیل آماری داده‌ها با تکنیک‌های کلاسیک یا مدرن و امکان ارائه نتایج به صورت نمودارهای متنوع است. برخی از این تکنیک‌ها در بخش بسته‌های نرم‌افزاری پایه R تعبیه شده‌اند و تعداد زیاد دیگری نیز به صورت بسته‌هایی قابل افزودن به آن هستند. بسته‌های قابل افزودن شامل برنامه‌ها و توابع لازم جهت تجزیه‌های آماری تخصصی هستند که توسط برخی کاربران متبحر تدوین می‌شوند و در اختیار سایرین قرار می‌گیرند.

با ارائه بدون توقف بسته‌های تخصصی می‌توان ادعا کرد که R قادر به انجام تمام تجزیه‌های آماری و ریاضیاتی است. قابلیت‌های فنی، پویا بودن و سهولت تهیه موجب شده است تا نرم افزار R به طور روزافزونی مورد استفاده دانشجویان و محققان در سرتاسر دنیا قرار گیرد.

کتاب حاضر مشتمل بر 9 فصل است که به اجمال شامل مقدمه و آشنایی با نرم افزار، کارکردن با انواع داده‌ها، ترسیم نمودارها، آزمون‌ها و توزیع‌های آماری، انواع رگرسیون و تجزیه واریانس، تجزیه و تحلیل چند متغیره آماری و برنامه‌نویسی است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید این کتاب به فروشگاه‌های جهاد دانشگاهی در سراسر کشور یا به درگاه اینترنتی www.jdmpress.com مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 38842230-051 (دفتر پخش انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد) تماس بگیرند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید