اعطای «نشان تبریز» به پروفسور سمیعی

http://www.callforpapers.ir/پروفسور مجید سمیعی، استاد نام‌آور ایرانی و رییس فدراسیون جهانی انجمن‌های جراحی مغز و اعصاب که به دعوت معاونت تحقیقات دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به تبریز سفر کرده است، طی مراسمی از سوی شهردار تبریز، نشان تبریز را دریافت کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ، پروفسور مجید سمیعی در این مراسم گفت: دانشمندان ایرانی به لحاظ موقعیتی که دارند باید هر لحظه برای انقلاب علمی و تحرک بزرگ دانشگاهی در دانشگاه های کشور آمادگی داشته باشند و اگر در این مهم کوتاهی کنند، گناهی نابخشودنی انجام داده اند.

این نخبه ی ایرانی از سکته های مغزی به عنوان یکی از عوامل تهدید کننده ی سلامت انسانها یاد کرد و گفت: نقش شهرداری ها در اجرای برنامه های متنوع برای یک حرکت جدید در زمینه ی کاهش این بیماری در جامعه حائز اهمیت است.

به گزارش ایسنا صادق نجفی، شهردار تبریز نیز در مراسم اعطای «نشان تبریز» به پروفسور مجید سمیعی، با بیان این که در کنار ویژگی‌های برجسته علمی، روح تعهد در منش دانشمندی پروفسور سمیعی همواره بارز بوده‌است، تصریح کرد: این خصیصه متعالی بخصوص در سال‌های اخیر و با اهتمام وی نسبت به ایجاد زیرساخت‌های مجهز پزشکی و درمان جانبازان دفاع مقدس استمرار داشته‌است.

شهردار تبریز با اشاره به اصالت آذربایجانی پروفسور سمیعی، گفت: دوران حضور نیاکان پروفسور سمیعی در اوایل قرن حاضر، در آذربایجان و تبریز، همزمان با اوج‌گیری و پیشتازی شهر اولین‌ها بوده است.

نجفی ادامه داد: پروفسور سمیعی، از چنین بستر زمانی بی‌بدیلی برخاسته و امروز در جای‌جای جهان، یکی از شاخه‌های مهم علم پزشکی به نام وی شناخته می‌شود.

گفتنی است شهردار تبریز در این مراسم که شب گذشته با حضور جمعی از پزشکان ایرانی و آلمانی، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تنی چند از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز برگزار شد، «نشان تبریز» را به «پروفسور مجید سمیعی» اعطا کرد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید