راه‌اندازی رشته‌های علوم پزشکی در مقاطع ارشد و دکتری واحد علوم و تحقیقات

http://www.callforpapers.ir/همایش روز پزشک با حضور اساتید و دانشجویان در سالن ابن سینای دانشکده صنایع غذایی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر علی کمیلی، رئیس دانشکده علوم پزشکی این واحد ضمن تبریک روز پزشک در این مراسم گزارشی از عملکرد دانشکده علوم پزشکی این واحد ارائه کرد و گفت: هدف از تاسیس و فعال کردن دانشکده علوم پزشکی تکمیل و ارتقاء رشته‌های مورد نیاز جامعه و دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی ادامه داد: بر همین اساس از اواخر سال گذشته که این دانشکده فعالیت خود را آغاز کرده، در نظر گرفته شد تا رشته‌های کاربردی و مورد نیاز کشور با توجه به شاخص‌های وزارت بهداشت و آموزش پزشکی تعیین و برقرار شود.

کمیلی از راه‌اندازی رشته‌های مربوط به علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و phd در آینده نزدیک در این واحد خبر داد و افزود: از مهمترین رشته‌های مد نظر برای راه‌اندازی در دانشکده علوم پزشکی واحد علوم و تحقیقات که در حال حاضر به وزارت بهداشت برای تصویب ارسال شده می‌توان به رشته تغذیه در مقطع کارشناسی ارشد و نیز رشته‌های سلامت سالمندی، تاریخ علوم پزشکی، تغذیه در بحران و حوادث غیر مترقبه، زیست فناوری پزشکی، نانو تکنولوژی پزشکی و اقتصاد بهداشت در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: برخی رشته‌های مورد نیاز این دانشکده نیز همچون فیزیک پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت و اخلاق پزشکی بررسی و در دست اقدام قرار دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر سید ضیاءالدین مظهری، مدیر گروه تغذیه واحد علوم و تحقیقات نیز در این مراسم به اهمیت مسئله پیشگیری برای تشخیص و درمان اشاره کرد و افزود: برای پیشگیری، توجه ویژه به مسائل بهداشت فردی و بهداشت تغذیه در جامعه حائز اهمیت است و واحد علوم و تحقیقات تلاش دارد تا رشته‌های مورد نیاز برای این مسئله را به خوبی ارائه و پوشش دهد.

وی ادامه داد: متخصصان در دنیا به این نتیجه دست یافتند که مسئله افتراق رشته‌ها و تخصص‌ها را تجمیع و اجتماع پزشکان را از جزئی نگری به یک کلی نگری و خرد جمعی تبدیل کنند و یک هماهنگی میان رشته‌ها ایجاد کنند تا بتوانند در راستای خدمت به بشریت گام بردارند.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم دانشجویان و اساتید به تبادل نظر در رابطه با مسائل مربوط به پزشکی پرداختند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید