علوم پزشکی مشهد در ردیف دانشگاه‌های برتر کشور در رتبه‌بندی وبومتریک قرار گرفت

http://www.callforpapers.ir/بر اساس آخرین رتبه‌بندی پایگاه بین‌المللی وبومتریک، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ردیف پنج دانشگاه برتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر محسن تفقدی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در این خصوص اظهار کرد:‌ این دانشگاه با کسب رتبه 1151 جهانی پس از دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شیراز، اصفهان و شهید بهشتی جایگاه پنجم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در این رتبه‌بندی مراکز پژوهشی و دانشگاهی جهان بر اساس شاخص‌های سنجه وب، دامنه‌های اینترنتی موسسات، ‌تعهد موسسات به انتشارات وب محور و ابتکارهای آن‌ها برای دسترسی آزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

تفقدی ادامه داد: این ارزیابی توسط گروه پژوهشی سنجه‌های مجازی CSIC یکی از بزرگترین سازمان‌های عمومی پژوهشی اسپانیا و مرکز اطلاعات و مدارک علمی وابسته به شورای پژوهش ملی اسپانیا، CINDOC، صورت می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این گروه یک واحد پژوهشی است که به عنوان ناظر فعالیت‌های پژوهشی و دانشگاهی بر روی وب عمل می‌کند و هر سال در ماه ژانویه و ژوئیه این سایت به رتبه‌بندی مراکز پژوهشی و دانشگاهی در سراسر جهان اقدام می‌کند؛ رتبه‌بندی کنونی دومین ویرایش منتشر شده در وبومتریک است.

وی گفت: این ارزیابی از سال 2004 آغاز شده و مبتنی بر شاخص‌های ترکیبی چون دسترس‌پذیری و محتوای منتشرشده بر روی وب است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید