سومین کنگره ملی کشاورزی «ارگانیک و مرسوم» برگزار شد

http://www.callforpapers.ir/سومین کنگره ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛”دکتر اسماعیل چمنی” رییس سومین کنگره ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم، در گفت‌وگو با ایسنا در اردبیل با اعلام این خبر، افزود: بیش از 1000 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود که از این تعداد، 560 مقاله به صورت پوستر و 50 مقاله به صورت شفاهی ارائه شد و در نهایت 6 مقاله برتر پوستری و 4 مقاله برتر بخش شفاهی انتخاب و از طرف بنیاد نخبگان استان تجلیل شدند.

وی هدف اصلی این کنگره را سوق دادن پژوهشگران و تولیدکنندگان عرصه کشاورزی به سمت تولید ارگانیک دانست و اظهار امیدواری کرد با به کارگیری پتانسیل علمی کشور بتوان توجه کشاورزان را به پیگیری عملکرد کمی و ایمنی محصولات تولید شده جلب کرد.

چمنی با تاکید بر کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی به منظور حفظ سلامت جامعه، تصریح کرد: طی سال های اخیر استفاده از کودهای شیمیایی موجب بحران آلودگی های زیست محیطی و به ویژه آلودگی منابع خاک و آب شده است به طوری که این آلودگی زنجیره وار به منابع غذایی انسان ها راه یافته و سلامت جامعه بشری را تهدید کرده است.

رییس دانشکده علوم کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: جایگزینی کودهای شیمیایی با کودهای زیستی و آلی، یکی از راهکارهای مهم برای تعدیل این اثرات مخرب و حفظ محیط زیست و دستیابی به توسعه پایدار در بخش کشاورزی است.

چمنی با اشاره به اهمیت گسترش دانش کشاورزی ارگانیک در بین پژوهشگران و تولیدکنندگان، خاطرنشان کرد: جمع بندی نتایج حاصله توسط دانشگاه و مراکز تحقیقاتی و لزوم ترویج بین کشاورزان در جهت به کارگیری روش های تولید محصول سالم، می تواند به سلامت جامعه منجر شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید