نماد سایت فراخوان مقاله کنفرانس، همایش، مجله و ژورنال علمی پژوهشی

دومین همایش ملی اویونیک ایران در اصفهان برگزار می شود

دومین همایش ملی اویونیک یا الکترونیک هواپیما(Avionics)، بهمن امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ، این همایش به همت پژوهشکده اویونیک دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان صنایع هوایی روزهای 14 و 15 بهمن امسال برگزار خواهد شد.

رییس پژوهشکده اویونیک دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مهندسی اویونیک یکی از شاخه های مهندسی برق در باره طراحی و ساخت سامانه های مخابراتی، ناوبری، الکترونیکی، کنترل و هدایت سخت افزاری و نرم افزاری انواع پرنده های مسافربری، نظامی، بدون سرنشین و همانند آن است.

«وحید غفاری نیا» با اشاره به تمرکز بخش قابل توجهی از مراکز علمی و تحقیقاتی مهندسی اویونیک کشور در اصفهان افزود:برگزاری این همایش به دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان مجری اصلی طراحی و تلفیق تجهیزات بخش اویونیک طرح کلان ملی طراحی و ساخت هواپیمای جت مسافربری 150 نفره واگذار شد.

وی محورهای این همایش را سامانه های اویونیک هواگردهای مسافری، نظامی، فضایی و بدون سرنشین، تلفیق و یکپارچه سازی سامانه های اویونیک در هواگردهای مسافری، نظامی، فضایی و بدون سرنشین، مدیریت ترافیک هوایی، پرواز تجمعی، شبیه سازهای پرواز و چالش ها و گلوگاه های اویونیک در ایران عنوان کرد.

دبیر دومین همایش ملی اویونیک ایران گفت: مقالات نوآورانه مرتبط با زمینه مهندسی اویونیک شامل برق، الکترونیک، کنترل، مخابرات، ناوبری، سخت افزار و نرم افزار مرتبط با همه کاربردهای هوانوردی از جمله زمینه های قابل ارائه در این همایش است.

وی خاطر نشان کرد: از میان مقالات ارسالی، ارائه دهندگان بهترین مقاله و نیز بهترین مقاله دانشجویی تجلیل خواهند شد.

 

غفاری نیا تصریح کرد: علاوه برحضور متخصان مطرح داخلی و خارجی در این همایش بعنوان سخنران، کارگاههای آموزشی بمنظور آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با آخرین دستاوردهای حوزه مهندسی اویونیک و نمایشگاه دستاوردهای شرکت های صنعتی و دانش بنیان در این حوزه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات می توانند تا 30 مهر به سایت www.icas.iut.ac.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، «توسعه فناوری های کلیدی هواپیمای جت مسافربری 150 نفره» یکی ازطرح های کلان و ملی است که بهره بردار این طرح، سازمان صنایع هوایی ایران است و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان مجری همکار در بخش اویونیک و دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعنوان مجری محوری در بخش هواپیما اجرا می شود.

اجرای این طرح از سال 91 آغاز شد.

 

خروج از نسخه موبایل