دومین همایش ملی اویونیک ایران در اصفهان برگزار می شود

http://www.callforpapers.ir/دومین همایش ملی اویونیک یا الکترونیک هواپیما(Avionics)، بهمن امسال در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ، این همایش به همت پژوهشکده اویونیک دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان صنایع هوایی روزهای 14 و 15 بهمن امسال برگزار خواهد شد.

رییس پژوهشکده اویونیک دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: مهندسی اویونیک یکی از شاخه های مهندسی برق در باره طراحی و ساخت سامانه های مخابراتی، ناوبری، الکترونیکی، کنترل و هدایت سخت افزاری و نرم افزاری انواع پرنده های مسافربری، نظامی، بدون سرنشین و همانند آن است.

«وحید غفاری نیا» با اشاره به تمرکز بخش قابل توجهی از مراکز علمی و تحقیقاتی مهندسی اویونیک کشور در اصفهان افزود:برگزاری این همایش به دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان مجری اصلی طراحی و تلفیق تجهیزات بخش اویونیک طرح کلان ملی طراحی و ساخت هواپیمای جت مسافربری 150 نفره واگذار شد.

وی محورهای این همایش را سامانه های اویونیک هواگردهای مسافری، نظامی، فضایی و بدون سرنشین، تلفیق و یکپارچه سازی سامانه های اویونیک در هواگردهای مسافری، نظامی، فضایی و بدون سرنشین، مدیریت ترافیک هوایی، پرواز تجمعی، شبیه سازهای پرواز و چالش ها و گلوگاه های اویونیک در ایران عنوان کرد.

دبیر دومین همایش ملی اویونیک ایران گفت: مقالات نوآورانه مرتبط با زمینه مهندسی اویونیک شامل برق، الکترونیک، کنترل، مخابرات، ناوبری، سخت افزار و نرم افزار مرتبط با همه کاربردهای هوانوردی از جمله زمینه های قابل ارائه در این همایش است.

وی خاطر نشان کرد: از میان مقالات ارسالی، ارائه دهندگان بهترین مقاله و نیز بهترین مقاله دانشجویی تجلیل خواهند شد.

 

غفاری نیا تصریح کرد: علاوه برحضور متخصان مطرح داخلی و خارجی در این همایش بعنوان سخنران، کارگاههای آموزشی بمنظور آشنایی بیشتر شرکت کنندگان با آخرین دستاوردهای حوزه مهندسی اویونیک و نمایشگاه دستاوردهای شرکت های صنعتی و دانش بنیان در این حوزه برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ارسال مقالات می توانند تا 30 مهر به سایت www.icas.iut.ac.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، «توسعه فناوری های کلیدی هواپیمای جت مسافربری 150 نفره» یکی ازطرح های کلان و ملی است که بهره بردار این طرح، سازمان صنایع هوایی ایران است و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان مجری همکار در بخش اویونیک و دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعنوان مجری محوری در بخش هواپیما اجرا می شود.

اجرای این طرح از سال 91 آغاز شد.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید