کتاب اصول اکتشافات مغناطیس سنجی منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/انتشارات جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی کتاب ˈاصول اکتشافات مغناطیس سنجیˈ تالیف دکتر سعید میرزایی و مجتبی رشوند را منتشر کرد.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ، در این کتاب بیشترین سعی نگارندگان این اثر معطوف به آشنایی کامل خوانندگان عزیز با مبانی و کاربردهای روش مغناطیس ‎سنجی به‎ صورت گام به گام است.

دانشجویان، کارشناسان و علاقمندان با مطالعه این کتاب با مفاهیم پایه روش مغناطیس‎سنجی، میدان مغناطیسی زمین، شناخت خاصیت مغناطیسی سنگ‎ها، برداشت‎های صحرائی و چگونگی اندازه‎گیری‎ها، روش‎های مختلف تفسیر و مدل‎سازی‎ و استفاده از نرم‎افزارهای کاربردی در اکتشافات مغناطیس ‎سنجی آشنا می‎شوند.

در پیشگفتار این کتاب آمده است: امروزه با پیشرفت علوم و فناوری‎های نوین در زمینه‎های مختلف، علاوه بر رشته‎های اصلی دانشگاهی، گرایش‎ها و تخصص‎های مختلفی به تناسب نیازهای امروز پدید آمده است که بعضاً این گرایش‎ها فاصله زیادی نیز از یکدیگر دارند.

روش مغناطیس‎ سنجی از جمله گرایش‎های کاربردی رشته‎ ژئوفیزیک است که در مطالعات مختلف زمین‎ شناسی، مطالعات اکتشافی و مطالعات باستان ‎شناسی و دیرینه ‎مغناطیس به‎کار می‎رود.

اکتشافات مغناطیسی یا اکتشافات مغناطیس‎ سنجی از جمله سرفصل‎های درسی واحد اکتشافات ژئوفیزیکی است که در دوره‎های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‎های اکتشاف معدن، زمین‎شناسی، ژئوفیزیک و اکتشاف نفت تدریس می‎شود. همچنین این واحد درسی به‎عنوان واحد درسی مستقل در دوره‎های کارشناسی ارشد و دکتری ژئوفیزیک گرایش ژئومغناطیس است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید