2030، سال پایان ایدز است؟

http://www.callforpapers.ir/سازمان ملل گزارش داد: با توجه به کاهش موارد جدید ابتلا به ایدز و تلفات ناشی از آن، احتمال حذف کامل این بیماری در تمام نقاط جهان تا سال 2030 میلادی وجود دارد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ بنابر گزارشی که به تازگی از سوی سازمان ملل منتشر شده، تعداد مبتلایان به ایدز در جهان در همان رقم حدودی 35 میلیون نفر ثابت مانده است. از اوایل دهه 80 میلادی و به دنبال شیوع این بیماری مهلک تاکنون حدود 39 میلیون نفر کشته و 78 میلیون نفر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

«میشل سیدیب»، دبیر اجرایی آژانس مبارزه با ایدز سازمان ملل متحد (UNAIDS) دراین‌باره گفت: شیوع ایدز می‌تواند در هر منطقه، کشور، جامعه و جمعیتی متوقف شود و در حال حاضر دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد چرا می‌توان با این روند امیدوار بود.

بنابر اعلام UNAIDS، تا پایان سال 2013 میلادی حدود 12 میلیون و 900 هزار بیمار مبتلا به HIV‌ مثبت به درمان‌های ضد ایدز دسترسی داشتند که این مسئله به افزایش عمر 10 میلیون مبتلا منتهی شد. این در حالیست که در سال 2010 میلادی تنها پنج میلیون بیمار به دارو دسترسی داشتند. این مسئله از بهبود جدی در امکان درمان این بیماری و امید برای درمان آن حکایت دارند.

به گزارش ساینس ورلد ریپورت، آمارهای UNAIDS نشان می‌دهد از سال 2001 میلادی، شاهد کاهش 38 درصدی در ابتلا به ایدز و کاهش 35 درصدی در مرگ و میرهای ناشی از این بیماری هستیم.

سیدیب تاکید کرد:‌ در صورت کنترل شیوع ایدز تا سال 2030 میلادی، 18 میلیون مورد جدید ابتلا و 11 میلیون و 200 هزار مرگ و میر ناشی از آن حد فاصل سال‌های 2013 تا 2030 میلادی کاهش می‌یابد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید