برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه صنعتی شریف منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/سند تحول دانشگاه صنعتی شریف با هدف تبیین اهداف و ماموریت‌ها و ارائه راهبردهای تحول‌‎‏ساز این دانشگاه تدوین و چاپ شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ سند تحول دانشگاه در دو جلد و با رویکرد دستیابی به اهداف سند چشم انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران و برنامه پنج ساله دانشگاه پس از ماه‌ها تلاش و کوشش، تدوین و چاپ گردید.

این سند دارای ویژگی‏‌هایی چون استفاده از مطالعات و تجربیات مدیران و صاحب‏‌نظران، توجه توأمان به رویکردهای مأموریت‏‌گرایی و مزیت‌‏‏های رقابتی در تدوین راهبردها، عدم ورود به فرایند‏های جزئی اجرایی، توجه به نقاط اهرمی در ارائه راهبردها و تلاش برای گفتمان‏‌سازی و ارائه الگو برای نظام آموزش عالی کشور می‌باشد و تلاش شده است تا حتی‌‏الامکان مأموریت و راهبردهای دانشگاه مورد شرح و تبیین قرار گیرند.

بنابراین گزارش، جلد اول این سند (به سوی چشم‌انداز 1404) در ساختاری هم‌‏افزا با جلد دوم آن(برنامه راهبردی پنج‌‏ساله اول دانشگاه) تدوین شده است. جلد اول سند«به سوی چشم‌انداز» ناظر به افق بلندمدت (1404) است و در پی تبیین افق‏‌های تحول‌‏آمیز دانشگاه است و علاوه بر کارکرد درون‏‌دانشگاهی، دارای کارکرد برون‏‌دانشگاهی بوده و جهت‏‌گیری‏‌های کلان دانشگاه را در عرصه‏‌های مختلف مشخص می‏‌سازد، در حالی‌‏که جلد دوم سند «برنامه راهبردی» دارای افق میان‏‌مدت پنج‏ساله بوده و در پی ارائه راهبردها و اقدامات اجرایی مشخص برای برداشتن یکی از گام‏‌های دستیابی به این افق می‌‏باشد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید