پنجمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/پنجمین مدرسه تابستانی بین‌المللی پژوهشگاه رویان با هدف آموزش زیست شناسی تکوین و سلول‌های بنیادی و آموزش دانشجویان رشته‌های مختلف علوم زیستی و پزشکی از11 تا 16 مرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ، به منظور ارتقای سطح علمی کشور و تبادل دانش، پژوهشگاه رویان تاکنون چهار دوره مدرسه تابستانی به صورت بین‌المللی برگزار کرده که این دوره‌ها از سال 89 تا 92 در چهار دوره به طور متوسط با 200 تا 400 دانشجوی علاقه‌مند تشکیل شده که این حضور گسترده و رو به افزایش دانشجویان و علاقه‌مندان بازگوی موفقیت برگزاری مدرسه تابستانی در این سالها است.

پنجمین دوره مدرسه تابستانی بین‌المللی رویان نیز به مدت شش روز و با حضور سه نفر از استادان بین‌المللی از کشورهای آلمان، بلژیک و اسپانیا در پژوهشگاه رویان برگزار می‌شود.

در این دوره برای نخستین بار ساعات مشخصی از برنامه به گروه‌های جنین شناسی، ژنتیک، زیست شناسی تکوینی و سلول‌های بنیادی و گروه بیوتکنولوژی جانوری پژوهشگاه رویان اختصاص یافته است.

در پنجمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان مباحث روز دنیای علم در زمینه زیست شناسی تکوینی و سلول‌های بنیادی مطرح شده و به بحث و گفتگو گذاشته می‌شود.

 

القا پرتوانی شامل بازبرنامه‌ریزی سلولی و طب ترمیمی، سلول‌های بنیادی بالغین، مطالعه پرتوانی در موجود زنده و پلاناریا به عنوان مدل مناسب برای مطالعه مکانیسم ترمیم و اساس ترمیم در پلاناریا از جمله عناوین مهم مورد بحث در این دوره ها است. همچنین سلول‌ای بنیادی سرطانی: حقیقت یا افسانه؟، مقدمه‌ای برهمانند سازی: چالش‌های موجود در حیوانات و انسان و همانندسازی بین گونه‌ای در حیوانات و انسان و مباحث به روز علم ژنتیک و جنین شناسی از دیگر عناوین مورد بحث در دوره‌های تابستانه پژوهشگاه رویان است.

جامعه هدف پنجمین دوره تابستانی این مرکز، تمام دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته‌های زیست شناسی و گرایش‌های مختلف علوم زیستی و پزشکی هستند. هزینه ثبت نام برای فارغ التحصیلان و اعضای هیات علمی 150 هزار تومان و دانشجویان 100 هزار تومان است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی http://www.royaninstitute.org مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید