دو برابر شدن مقالات ISI پژوهشکده فیزیک کاربردی تبریز نسبت به سال گذشته

http://www.callforpapers.ir/تعداد مقالات ISI منتشر شده اعضاي هيات علمي پژوهشکده فيزيک کاربردي و ستاره شناسي دانشگاه تبريز نسبت به سال ميلادي قبل به دو برابر افزايش يافت.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، دکتر مصطفي صحرايي، رئيس پژوهشکده فيزيک کاربردي و ستاره شناسي دانشگاه تبريز با اعلام اين مطلب اظهار كرد: اعضاي هيات علمي اين پژوهشکده در سال ميلادي گذشته (2011) 52 مقاله در مجلات ISI ارائه کرده‌اند.

به گفته وي، بر همين اساس نسبت تعداد مقالات به تعداد اعضاي هيات علمي در اين پژوهشکده به 5.2 مي‌رسد که با استانداردهاي بين‌المللي مطابقت دارد.

صحرايي با اشاره به ساير فعاليت‌هاي پژوهشي اين پژوهشکده گفت: اعضاي هيات علمي اين پژوهشکده در سال 2011 ميلادي، همچنين 9 مقاله در مجلات علمي پژوهشي و 49 مقاله در کنفرانس‌هاي داخلي و بين‌المللي ارائه کرده‌اند.

وي همچنين تعداد طرح‌هاي خاتمه يافته در 9 ماهه اول سال 90 در پژوهشکده فيزيک کاربردي و ستاره شناسي را 9 مورد اعلام و تصريح کرد: اين طرح‌ها در زمينه‌هاي مختلف پژوهشي فيزيک و فوتونيک و با اعتباري بالغ بر پانصد ميليون ريال به اجرا درآمده‌اند. همچنين يک طرح برون سازماني خاتمه يافته با سازمان هوا فضا و يک طرح برون سازماني نيز توسط اين پژوهشکده با همکاري صنايع دفاعي در دست اجرا است.

به گفته صحرايي، ارتباط با مراکز علمي و پژوهشي داخلي و خارجي و نيز مراکز صنعتي و پژوهشي کشور نظير سازمان هوافضا از اولويت‌هاي مهم اين پژوهشکده محسوب مي‌شود.

وي گفت: هم اکنون 10 نفر به عنوان عضو هيات علمي در اين پژوهشکده مشغول به فعاليت هستند.

پژوهشکده فيزيک کاربردي و ستاره شناسي دانشگاه تبريز قبل از پيروزي انقلاب اسلامي به عنوان رصدخانه دانشگاه تبريز فعاليت خود را آغاز كرد. پس از انقلاب، در راستاي گسترش فعاليت‌هاي علمي و تحقيقاتي کشور، اين مرکز دامنه فعاليت خود را افزايش داد و در سال 1371 به عنوان مرکز پژوهشي فيزيک کاربردي و تحقيقات ستاره شناسي شناخته شد.

در سال 1382 مرکز پژوهشي فيزيک کاربردي به عنوان پژوهشکده فيزيک کاربردي و ستاره شناسي با پنج گروه پژوهشي و آموزشي شامل گروه‌هاي فوتونيک فيزيک، فوتونيک الکترونيک، فوتونيک مخابرات، فيزيک پلاسما و نجوم و اختر فيزيک فعاليت خود را گسترش داد.

استادان، محققان و دانشجويان تحصيلات تکميلي گروه‌هاي مذکور مشغول انجام تحقيقات بنيادي و کاربردي در شاخه‌هاي مختلف فيزيک و فوتونيک بوده و اين پژوهشکده با گروه‌هاي مختلف بين‌المللي از دانشگاه‌هاي سراسر دنيا در تعامل است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید