کتاب «فرهنگ واژگان مخاطرات محیطی» منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/کتاب «فرهنگ واژگان مخاطرات محیطی» از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ این کتاب شامل 300 مفهوم مخاطرات و بحران است که حدود 150 مقاله برای تألیف در این کتاب سفارش شده و این مجموعه زیر نظر دکتر بهلول علیجانی، مدیر قطب علمی تحلیل فضایی مخاطرات طبیعی و به کوشش دکتر وحید ریاحی، استادیار جغرافیای روستایی شهری دانشگاه خوارزمی تدوین شده است.

در مقدمه کتاب «فرهنگ واژگان مخاطرات محیطی» آمده است: «پدیده مخاطرات و بحران محیط جغرافیایی و یا زندگی هم از نظر پیدایش بر روی زمین و هم از نظر مطالعه جدید است و در واقع از محصولات دخالت انسان تکنوکرات بعد از جنگ دوم جهانی است. گستردگی و شدت مخاطرات محیطی اعم از طبیعی و انسانی به حدی است که تنها در سال 2000 میلادی که سال بلایا شناسانده شد، بالغ بر 850 مخاطره و بلای شدید در جهان روی داد. روند رو به تزاید مخاطرات محیطی و خسارات و قربانیان گسترده و اثرات این پدیده‌ها که تقریباً همه زمین و انسان را با چالش‌های جدی روبرو می‌کند، لزوم توجه روزافزون به مخاطرات محیطی است.»

این کتاب در 304 صفحه و با قیمت 15000 تومان از سوی مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان البرز به چاپ رسیده است و علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره تلفن 02177503824 تماس بگیرند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید