ثبت بیش از 9 هزار مقاله ایران در پایگاه استنادی تامسون رویترز

http://www.callforpapers.ir/سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: ایران در پنج ماه نخست سال 2014 میلادی 9 هزار و 977 مقاله در پایگاه استنادی تامسون رویترز(ISI) ثبت و نمایه سازی کرده است.
ثبت بیش از 9 هزار مقاله ایران در پایگاه استنادی تامسون رویترز
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر «جعفر مهراد» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن اعلام تازه ترین آمار تولید علم ایران در جهان گفت: پایگاه استنادی تامسون رویترز (ISI) یکی از معتبرترین موسسات علم سنجی جهان است که در سال 1958 تاسیس شده است.

وی افزود:این پایگاه حدود 12 هزار مجله از بهترین مجلات جهان را نمایه سازی می کند، در حالیکه پایگاه اسکوپوس 20 هزار مجله را نمایه سازی می کند.

مهراد با اشاره به نقش موثر ایران در بین تولید کنندگان علم جهان در پایگاه استنادی ISI افزود: در سال 2013 میزان تولیدات علم ایران در این پایگاه 29 هزار و 86 مقاله یعنی 1.4 درصد از کل تولید علم جهان بوده است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با اشاره به این که ترکیه 2 رتبه از ایران بالاتر است، گفت: ترکیه با تولید 33 هزار و 371 مقاله در رتبه 18 جهان و ایران در رتبه 20 قرار دارد.

مهراد ادامه داد: سوئد نیز با تولید 30 هزار و 161 مقاله در رتبه 19 قرار دارد و به جز ایران وترکیه از بین کشورهای اسلامی هیچ کشوری در میان 25 رتبه اول تولید علم جهان در پایگاه ISI قرار ندارد.

به گفته مهراد کشورهای هلند، بلژیک، دانمارک، اسکاتلند و اتریش و محدوده جغرافیایی بریتانیا در رتبه های 20 تا 25 هستند.

سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام ادامه داد: رتبه اول تولید علم جهان در پایگاه ISI در سال 2013 با تولید 559 هزار و 753 مقاله در اختیار آمریکا قرار دارد که این کشور در تولید علم جهان 26.86 درصد سهم دارد و کشور چین با 284 هزار و 237 مقاله در رتبه دوم است.

مهراد افزود: کشورهای انگلستان، آلمان، ژاپن، فرانسه، کانادا، ایتالیا، اسپانیا و استرالیا در رتبه های ششم تا دهم قرار دارند و کشور هندوستان از قاره آسیا با تولید 66 هزار و 490 مقاله در مقام 11 است.

وی افزود: کره جنوبی، هلند، برزیل، تایوان، سوییس و روسیه نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید