بررسی عناوین پایان‌نامه‌ها برای جلوگیری از موضوعات تکراری

http://www.callforpapers.ir/پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با بررسی بیش از 12 هزار عنوان پایان‌نامه‌ در سال 1392، از انجام پایان‌نامه تکراری جلوگیری کرد.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در سال 92 بیش از 12 هزار نامه ارسالی به پژوهشگاه از سوی دانشگاه‌های کشور، برای درخواست پیشینه پیشنهاده پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی مورد بررسی قرار گرفت و بدین ترتیب از نگارش پایان‌نامه تکراری جلوگیری به عمل آمد.

از سال 1387 تاکنون، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران گزارش پیشینه پیشنهاده پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی را برای جلوگیری از انجام پایان‌نامه‌های تکراری یا مشابه در اختیار دانشگاه‌های متقاضی قرار می‌دهد.

گفتنی است، دانشگاه‌های کشور با ارسال نامه‌ای درخواست خود را برای بررسی عناوین پایان‌نامه‌ها برای جلوگیری از انجام پایان‌نامه‌های تکراری به پژوهشگاه ارسال کرده و پژوهشگاه با بررسی منابع موجود در پایگاه اطلاعاتی پایان‌نامه/رساله ها با بیش از 280 هزار پایان‌نامه، عناوین مشابه را در اختیار دانشگاه درخواست‌کننده قرار می‌دهد.

پژوهشگاه در سال 1387، در مجموع به یک هزار و 836 درخواست پیشینه عناوین که توسط دانشگاه‌ها ارسال شده بود، پاسخ داد که این رقم در سال 1392 به بیش از 12 هزار پاسخ رسید.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید