سومین دوره مدرسه بین‌المللی ربات‌های انسان‌نما برگزار شد

http://www.callforpapers.ir/سومین دوره مدرسه بین‌الملل ربات‌های انسان‌نما که برای اولین‌بار درایران با همکاری ‌دانشگاه مانیتوبا کانادا توسط دانشگاه امیرکبیر برگزار شد پس از چهار روز فعالیت امروز به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ سروش صادق نژاد،‌ دبیر کمیته فنی و مسوول برگزاری سومین مدرسه بین‌المللی روبات‌های انسان‌نما با اعلام این خبر به خبرنگار فناوری ایسنا با بیان اینکه مدرسه بین المللی روبات‌های انسان نما زیرنظر فدراسیون جهانی ربوکاپ برگزار شده است، گفت: بنا به تصمیم این فدراسیون، هر دوره مدرسه در یکی از قاره‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در دوره نخست، کانادا از قاره آمریکا و در دوره دوم، آلمان از قاره اروپا میزبانی مدرسه بین المللی روبات‌های انسان نما را عهده دار بودند. دراین میان با پذیرش پیشنهاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر از طرف فدراسیون بین المللی ربوکاپ، میزبانی سومین دوره مدرسه روبات‌های انسان نما به عنوان یکی از دانشگاه‌های قاره آسیا به دانشگاه امیرکبیر واگذار شد.

صادق نژاد با بیان اینکه آموزش‌های این مدرسه در دو بخش تئوری و عملی و با حضور استادان مطرح بین المللی و داخلی طی چهار روز از بیستم تا بیست و چهارم خرداد ماه ارائه شد، گفت: در این دوره شش کلاس عملی و 11 کلاس تئوری برگزار شد و حدود 50 شرکت کننده با جدیدترین دستاوردهای حوزه روبات های انسان نما آشنا شدند.

به گفته وی، طی این دوره در موضوعات مرتبط با روبات‌های انسان نما از جمله هوش مصنوعی، کنترل حرکتی، بینایی، سیستم‌های عامل، پردازش تصویر، موضوعات مکانیکی و الکترونیکی روبات های انسان نما و نرم افزارهای روبات‌ها، آموزش‌هایی ارائه شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید