كتاب تخصصی ‘جی كوئری’ توسط دانشجوی پیام نور آران و بیدگل ترجمه شد

http://www.callforpapers.ir/كتاب تخصصی ‘جی كوئری’ (JQuery) به زبان فارسی توسط دانشجوی رشته مهندسی كامپیوتر دانشگاه پیام نور آران و بیدگل ترجمه و تالیف شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir)، ‘احمد بادپی’ مترجم این كتاب روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ‘جی كوئری’ (JQuery) یك كتابخانه ‘جاوا اسكریپت’ سبك وزن چند مرورگری است كه به عنوان یك پدیده نوپا ، با فراهم آوردن ابزار و ویژگی های منحصر به فرد و در عین حال ساده ، عرصه تكنولوژی های طراحی وب را متحول كرده است.

وی افزود: اهمیت و كاربرد روز افزون JQuery از یك سو و فقدان منابع و مراجع فارسی زبان در این زمینه از سوی دیگر ، من را بر آن داشت تا بر تكیه بر دانش شخصی اقدام به ترجمه یكی از بهترین مراجع حال حاضر JQuery برای تمامی علاقه مندان كنم.

وی تصریح كرد: منبع اصلی این كتاب یكی از بهترین و محبوب ترین كتاب های منتشر شده در زمینه JQuery با نام لاتین ‘JQuery 1.4 Reference Guide’ است.

بادپی خاطر نشان : این اثر نخستین كتابی است كه بصورت تخصصی در زمینه جی كوئری در ایران منتشر شده و به بررسی دقیق تمامی جزییات این كتابخانه می پردازد.

جی كوئری امروزه محبوبترین كتابخانه جاوااسكریپت در حال استفاده است كه برای ساده كردن نوشتن اسكریپ‌های ‘سمت- مشتری ‘ طراحی شده است.

این دانشجو پیشتر نیز با طراحی نخستین سیستم آزمون آنلاین با جمع آوری نمونه سوالات امتحان دانشگاه پیام نور اقدام به برگزاری آزمون آن لاین كرده بود.

كتاب تخصصی جی كوئری (JQuery) به زبان فا سی شامل 11 فصل و دو ضمیمه در 460 صفحه و قطع وزیری در تیراژ یك هزار نسخه توسط موسسه انتشارات ‘دیباگران تهران’ به چاپ رسیده است.

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید