معاونت علمی ریاست جمهوری و پروفسور سمیعی دو تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

http://www.callforpapers.ir/معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان دو تفاهم‌نامه همکاری با مرکز خصوصی بین‌المللی علوم اعصاب (INI) در راستای بسته حمایتی نخبگان و رفع نیازهای علمی کشور امضا کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور، در راستای نیازهای علمی کشور و با هدف توانمندسازی نخبگان و استعدادهای برتر کشور دو تفاهم‌نامه همکاری میان دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان با پروفسور مجید سمیعی، پزشک و دانشمند برجسته ایرانی و رئیس مرکز خصوصی بین‌المللی علوم اعصاب (INI) منعقد شد.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه نخست درباره همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری و در راستای توسعه علوم و فناوری و بر اساس نیازهای علمی کشور، میان معاونت علمی، بنیاد ملی نخبگان و INI به امضا رسیده است.

در این تفاهم‌نامه، ضمن توانمندسازی نخبگان و استعدادهای برتر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان در دوره‌های مشترک علوم اعصاب، علوم شناختی و…، انتقال فناوری در چارچوب شرکتهای دانش بنیان نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

از دیگر اهداف و برنامه‌های این تفاهم‌نامه، آموزش و تربیت نیروهای متخصص و نخبه در دوره‌های کوتاه مدت و بلندمدت است. همچنین توسعه زیرساختهای لازم برای حضور نخبگان و استادان برجسته مقیم خارج کشور در داخل، در این تفاه‌منامه مدنظر قرار گرفته است.

بر این اساس، کارگروهی متشکل از نمایندگان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و مرکز خصوصی بین‌المللی علوم اعصاب (INI) تشکیل می‌شود تا ساز و کار همکاری این نهادها برای اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه تدوین شود. طبق این تفاهم‌نامه در صورت نیاز، نقش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در انجام این تفاهم‌نامه مداوم و مستمر خواهد بود.

همچنین، تفاهم‌نامه همکاری دیگری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد علمی نخبگان و مرکز خصوصی بین‌المللی علوم اعصاب (INI) تحت مدیریت پروفسور مجید سمیعی به امضا رسید که بر اساس آن سالانه 12 متخصص رشته‌های علوم اعصاب، برای دوره‌های پسادکترا و فلوشیپ در ایران و آلمان انتخاب شده و تحت تربیت INI قرار می‌گیرند. مدت اجرای این تفاهم‌نامه پنج سال است و در نهایت 60 متخصص در گرایش‌های مختلف علوم اعصاب تحت حمایت این تفاهم‌نامه به جامعه علمی کشور می‌پیوندند.

هیاتی متشکل از کارشناسان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان و INI، پس از انجام مصاحبه با متخصصین داوطلب برای حضور در این دوره‌ها، افراد برتر را انتخاب می‌کنند. این دوره‌ها به مدت سه سال (دو سال در کشور آلمان و یک سال در ایران) برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، از آنجا که این تفاهم‌نامه در راستای نیازهای علمی و پزشکی کشور منعقد شده است، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایتهای خود را پیش از انعقاد این تفاهم‌نامه در مورد ارائه تسهیلات لازم برای ایجاد زیرساختهای موردنیاز حوزه علوم اعصاب آغاز کرده بود.

طبق مفاد این توافق‌نامه، جایابی و حمایت کامل نخبگان در تمامی مراحل این دوره‌ها، از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان صورت می‌گیرد. همچنین شبکه‌ای متشکل از نخبگان ایرانی خارج و داخل کشور در این حوزه تشکیل خواهد شد تا علاوه بر توانمندسازی این نخبگان، نیازهای علمی کشور در حوزه علوم اعصاب نیز رفع شود.

براساس این گزارش، دو تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان با مرکز خصوصی بین المللی علوم اعصاب (INI) تحت مدیریت پروفسور مجید سمیعی پزشک و دانشمند برجسته ایرانی از امروز عملیاتی شده است که پس از تشکیل کارگروه‌های مشترک، اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید