انتقال تجارب تحقیقاتی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی به زیمبابوه

http://www.callforpapers.ir/وزیر آموزش متوسطه، عالی و توسعه علوم و فناوری کشور زیمبابوه در رأس یک هیات بلند پایه متشکل از مقامات علمی و تحقیقاتی این کشور روز چهارشنبه به منظور بازدید و بررسی زمینه همکاری‌های مشترک در خصوص بیوتکنولوژی کشاورزی از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی دیدن کرد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ میهمانان در بدو ورود طی جلسه ای با حضور رییس و مدیران پژوهشکده با عمده اهداف و فعالیت های تحقیقاتی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران آشنا شده و پس از مشاهده فیلم معرفی پژوهشکده به زبان انگلیسی و معرفی اعضای طرفین از بخش های تحقیقاتی کشت بافت و انتقال ژن، بخش فایتوترون ها، بیوتکنولوژی میکروبی، ژنومیکس، نانوتکنولوژی، فیزیولوژی ملکولی و دستگاه تولید سوخت زیستی و گلخانه کشت محصولات تراریخته بازدید کردند.

در پایان این بازدید، اولویا موچه نا، وزیر آموزش متوسطه، عالی و توسعه علوم و فناوری کشور زیمبابوه، ضمن اظهار خرسندی از حضور و بازدید از پژوهشکده، دستاوردهای شاخص این پژوهشکده درکشت بافت سیب زمینی و تولید سوختی زیستی (بیودیزل) را از جمله پروژه های مورد علاقه کشورش برای توسعه همکاریهای آتی با جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: کشور زیمبابوه خواهان بهره مندی از تجارب ارزشمند پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در زمینه بیوانفورماتیک و کشت بافت است و در همین راستا به منظورارتقای سطح علمی و تخصصی کارشناسان خود، خواستار اعزام کارشناسان کشاورزی کشور زیمبابوه به پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران هستیم.

وزیر آموزش متوسطه، عالی و توسعه علوم و فناوری کشور زیمبابوه از دکتر بهزاد قره یاضی برای بازدید از دستاوردهای بیوتکنولوژی کشاورزی کشور زیمبابوه دعوت کرد.

وزیر آموزش متوسطه، عالی و توسعه علوم و فناوری کشور زیمبابوه همچنین عنوان کرد که شباهت های زیادی از نظر شرایط سیاسی و تحریم های جهان غرب بین ایران و زیمبابوه وجود دارد اما توانمندی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در سایه آموزش “ما می توانیم” حاصل از انقلاب بزرگ اسلامی منجر به پیشرفت قابل توجه آن شده که از این نظر جای شگفتی و تحسین است.

موچه نا همچنین با مثبت ارزیابی کردن فعالیت های پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران افزود: یکی از پایه های مهم اقتصاد در کشور زیمبابوه، کشاورزی است که برای بهبود این بخش به کمک های علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران نیاز داریم.

دکتر قره یاضی، رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران هم با اذعان به اینکه آماده هرگونه همکاری علمی با آموزش عالی کشور زیمبابوه است افزود: این پژوهشکده آمادگی دارد تا تجارب خود را در زمینه های مختلف از جمله آموزش نیروی انسانی، فناوری نانو، تولید کودهای زیستی و غیره به کشور زیمبابوه انتقال دهد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید