مروری بر کتاب «مدیریت مالی اسلامی»/ هفتمین شماره «پژوهشهای سیاسی جهان اسلام» منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/هدف از کتاب «مدیریت مالی اسلامی: شکل دادن به آینده در استراتژیهای سرمایه گذاری موافق با شریعتIslamic Asset Management: Forming The Future For Shari’a Compliant Investment Strategies» ترکیب تجارب بانکداری، مدیریت مالی و بخش خدمات مالی با اندیشه ها و دیدگاه های فقیهان و حقوقدانان اسلامی است.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ کتاب «مدیریت مالی اسلامی: شکل دادن به آینده در استراتژیهای سرمایه گذاری موافق با شریعتIslamic Asset Management: Forming The Future For Shari’a Compliant Investment Strategies» توسط سهیل جعفر نگاشته شده است.

هدف این کتاب ترکیب تجارب بانکداری، مدیریت مالی و بخش خدمات مالی با اندیشه ها و دیدگاه های فقیهان و حقوقدانان اسلامی است؛ از این رو این کتاب را می توان اثری یگانه در این زمینه به حساب آورد.

رویکرد و هدف کتاب دستیابی به راه های تازه، و خلاقانه، در حل معضلات مدیریت مالی بر پایه حقوق اسلامی و شریعت است. تأکید کتاب بر بهره گیری از ساختارهای سرمایه گذاری سازگار با شریعت یا برآمده از آن، ازجمله مسیرهایی است که کتاب در راه پاسخگویی به این هدف پیشنهاد داده است.

کتاب حاوی 19 فصل مجزا و تخصصی است؛ در هر یک از این فصول نخبگان مالیه اسلامی، حقوق اقتصادی اسلام و برخی از اهالی بخش صنعت که در عمل با مباحثی از این دست مرتبط هستند، به توضیح دیدگاه ها و عرضه اندیشه های خود در این حوزه اقدام نموده اند.

«نظارت شریعت بر سرمایه گذاری مالی»، «سرمایه گذاری در املاک و مستغلات»، »دینار اسلامی و بانک مرکزی اسلامی»، «دستیابی به رشد پایدار بر اساس مالیه اسلامی»، «اعتمادسازی در میان سرمایه گذاران بر اساس حکم رانی بهتر»، «سرمایه گذاری اجاره ای اسلامی» و «توانایی بالقوه مسکوکات در هدف مدیریت سرمایه گذاری» از جمله مباحثی اصلی این کتاب هستند.

در این اثر، علاوه بر عناوین بالا، مباحث دیگری نیز مورد توجه مشارکت کنندگان در تالیف کتاب قرار گرفته است. ذیلا به این موارد اشاره می نماییم: سرمایه گذاری در کشورهای اسلامی، سرمایه گذاری مطابق شریعت اسلامی، بانک و بانک داری در کشورهای اسلامی، جوانب حقوق اسلامی و دینی بانک داری اسلامی، نسبت اقتصاد و بانک داری با توجه به اسلام، امنیت و مالیه اسلامی و…

کتاب «مدیریت مالی اسلامی: شکل دادن به آینده در استراتژی های سرمایه گذاری موافق با شریعت» در 278 صفحه، توسط انتشارات شرکت سرمایه گذاری موسسات یورومانی منتشر گردیده است.

هفتمین شماره «پژوهشهای سیاسی جهان اسلام» منتشر شد

انجمن مطالعات جهان اسلام هفتمین شماره از فصلنامه علمی- پژوهشی «پژوهش‌های سیاسی جهان اسلام» را منتشر کرد.

در این شماره مقاله‌هایی مانند «ابعاد اسلامی ـ استقلال­ خواهی فرهنگ ملی جمهوری اسلامی ایران و تأثیر آن در روابط با آمریکا»، «بازنمایی تحولات اخیر جهان اسلام در گفتمان شبکه پرس تی وی»، «پِرِه­‌­توریانیسم؛ الگویی نظری برای تبیین خشونت سیاسی در مصر پسا انقلابی»، «بررسی تغییرات سامانه نظم متأثر از تحولات خاورمیانه با تمرکز بر ژئوپلیتیک شیعه»، «بازنمایی گفتمان مشروعیت فعالیت هسته­ای ایران از نگاه آمریکا»، «احیای هویت اسلامی و ایدئولوژی آمریکایی نظام جهانی و تعریف از «خود» و ساخت «دیگری»؛ مطالعه پسااستعماری سریال‌های حریم سلطان و الفارق‌عمر» منتشر شده است.

انجمن مطالعات جهان اسلام در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی مستقر و آماده دریافت مقاله‌های علاقه‌مندان است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت انجمن مراجعه کنید.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید