جزئیات شرکت واجدین شرایط در آزمون صحت حفظ قرآن مجید اعلام شد

http://www.callforpapers.ir/اسامي آن‌ دسته از حافظان كل قرآن مجيد (ديپلم و غيرديپلم) و كارشناسان رسمي علوم قرآني كه در آزمون كارشناسي ارشد سال 93 شركت کرده و حائز شرايط شده اند جهت شركت در آزمون صحت حفظ اعلام شد.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ اسامي 358 داوطلب زن دارنده مدرك ديپلم و زيرديپلم، 91 داوطلب زن دارنده مدرك رسمي كارشناسي علوم قرآني، 235 داوطلب مرد دارنده مدرك ديپلم و زيرديپلم و 34 داوطلب مرد دارنده مدرك رسمي كارشناسي علوم قرآني که در آزمون كارشناسي ارشد سال 93 شركت کرده اند جهت شركت در آزمون صحت حفظ اعلام شده است.

بر اساس مصوبه جلسه 573 شوراي عالي انقلاب فرهنگي آن دسته از حافظان ديپلم، غيرديپلم و ليسانس علوم قرآني كه داراي يكي از مدارج به شرح جدول ذيل هستند از شركت در آزمون صحت حفظ معاف خواهند بود.

درجه تخصصي عنوان شرايط لازم
1 استاد حفظ قرآن حافظ ممتاز قرآن، آشنا با تفسير علوم قرآني و داراي 10 سال سابقه تدريس و تربيت حافظان قرآن
2 حافظ ممتاز قرآن تسلط بر تلاوت مرتل كل قرآن از حفظ، ترجمه آيات و مفردات قرآن
3 حافظ كل قرآن تسلط بر خواندن كل قرآن از حفظ، همراه با درك معناي آيات
بنابراين این افراد به منظور استفاده از هرگونه مزاياي قانوني مربوط به حافظان قرآن چنانچه داراي يكي از مدارك تخصصي فوق به امضاي رئيس سازمان تبليغات اسلامي و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي هستند با ارائه اصل و تصوير مدرك در روز آزمون از شركت در آزمون صحت حفظ معاف خواهند بود.

 

الف: حافظان ديپلم و زيرديپلم كه از آزمون صحت حفظ معاف هستند براي صدور مدرك كارشناسي، لازم است تا تاريخ 15 شهریورماه 93 مدارک ذيل را به آدرس سازمان سنجش آموزش كشور، صندوق پستي 4378/15875 حوزه معاونت فني و آماري سازمان ارسال کنند.

1- تصوير شناسنامه و كارت ملي

2- 2 قطعه عكس43 تمام رخ، تهيه شده در سالجاري

3- تصوير مدرك تخصصي صحت حفظ

ب: حافظان داراي مدرك كارشناسي رسمي علوم قرآني كه از آزمون صحت حفظ معاف هستند براي استفاده از تسهيلات لازم است تا تاريخ 15 شهریورماه 93 مدارك ذيل را به آدرس سازمان سنجش آموزش كشور، صندوق پستي 4378/15875 حوزه معاونت فني و آماري سازمان ارسال کنند.

تصوير مدرك كارشناسي رسمي علوم قرآني با گرايش هاي علوم قرآن مجيد، تفسير قرآن مجيد، فنون قرائت مجيد، تلاوت و كتابت قرآن مجيد، تربيت معلم قرآن و تربيت مربي عقيدتي سياسي ، الهيات و معارف اسلامي با گرايش علوم قرآن و حديث.

تصوير مدرك تخصصي صحت حفظ

فهرست رشته­ ها و دانشگاهاي انتخابي در مجموعه امتحاني الهيات و معارف اسلامي( كد رشته 1111)

حافظان داراي مدرك كارشناسي رسمي علوم قرآني با گرايش هاي ياد شده ( اسامي ذكر شده در جداول مربوطه در سایت سازمان سنجش) كه از آزمون صحت حفظ معاف نیستند باید تصوير مدرك كارشناسي رسمي خود را تا تاريخ چهارشنبه 31 تیرماه 93 به نمابر 88922237-021 فاكس کنند.

تذكر: به همراه داشتن تصوير مدرك كارشناسي مورد تاييد در روز آزمون الزامي است.

دارندگان ديگر مدارك كارشناسي غير علوم قرآني حق استفاده از اين تسهيلات را ندارند.

حافظان كل قرآن مجيد كه در سالهاي گذشته از تسهيلات قانون اعطاي مدرك كارشناسي و بالاتر استفاده كرده اند، حق استفاده مجدد از اين تسهيلات را نخواهند داشت.

زمان برگزاري آزمون صحت حفظ از روز شنبه 25 تا پنجشنبه 30 مردادماه 93 است و داوطلبان معرفي شده مي توانند جهت دريافت كارت ورود به جلسه آزمون و آگاهي از زمان و مكان برگزاري اين آزمون از روز سه شنبه 21 تا چهارشنبه 22 مردادماه 93 به سايت سازمان سنجش آموزش كشور مراجعه کنند.

مواد آزمون صحت حفظ:

آزمون صحت­ حفظ به ميزان 10 سوال از كل قرآن كريم (هر سه جزء يك سوال به صورت شفاهي)

آزمون تلاوت شامل نكات تجويدي، وقف و ابتدا، صوت و لحن

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید