اعطای وام به پروژه‌های با فناوری حوزه آب

http://www.callforpapers.ir/دبیر ستاد توسعه فناوری آب، فرسایش و خشکسالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اعطای تسهیلات به پروژه‌هایی که دارای بعد فناوری و تجاری‌سازی هستند، خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر بهرامی در نشست هم اندیشی با اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، با تاکید بر این موضوع که این ستاد تنها از پروژه‌های دارای بعد فناوری آب حمایت می‌کند، اظهار کرد: امسال خط های اعتباری از سوی چند بانک بزرگ با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گشایش یافته است تا وام‌هایی به شرکتهای دانش بنیان در قالب تجاری سازی به پروژه‌های دارای بعد فناوری و دانش بنیان اعطا شود.

وی در ادامه گفت: خط مشی ستاد توسعه فناوری آب، فرسایش و خشکسالی، سیاستگذاری و حمایت است، ستاد محل توزیع اعتبار نیست، به همین جهت اعتباری که در اختیار ستاد قرار گرفته در جهت طرح‌هایی هزینه می‌شود که به واسطه آنها بتوان در جهت تدوین فناوری، انتقال فناوری و تجاری سازی آن گام‌های اساسی‌تری را برداشت.

بهرامی درباره تدوین سند فناوری آب، خاک، خشکسالی و فرسایش نیز اظهار کرد: همه دستگاه‌ها به ویژه وزارت نیرو و وزارت کشاورزی در بحث آب، خشکسالی و فرسایش نقش اساسی دارند که البته تا به حال همکاری‌های خوبی داشته‌اند، اما امیدواریم از این پس بیشتر به این موضوع بپردازند و در ستاد و کارگروه‌ها نقش فعال‌تری داشته باشند.

در بخش دیگری از این نشست، جزئیات تدوین سند توسعه فناوری آب، خشکسالی و فرسایش و وضعیت بارش کشور از دوره اول دی ماه سال گذشته تا نیمه اردیبهشت ماه امسال مورد بحث و بررسی حاضران قرار گرفت.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید