پرتاب ماهواره «آت ست» تا پایان امسال

http://www.callforpapers.ir/قائم مقام سازمان فضایی ایران با اشاره به آخرین وضعیت ساخت سفینه حامل موجود زنده گفت: با مهیا شدن شرایط امیدواریم در سال جاری ماهواره «آت ست» را پرتاب کنیم.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ حمید فاضلی در حاشیه بازدید اعضای سازمان فضایی آسیا و اقیانوسیه (ابسکو) از پروژه‌های فضایی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از آمادگی پرتاب ماهواره «آت ست» (AUT SAT) خبر داد و گفت: تست‌های نهایی این ماهواره برای پرتاب انجام شده است.

وی با بیان اینکه پرتاب کننده این ماهواره نیز آماده است، اظهار کرد: در صورتی که شرایط کشور اقتضا کند، آمادگی پرتاب این ماهواره وجود دارد.

فاضلی، با اشاره به زمان پرتاب این ماهواره، یادآور شد: پروژه‌های ماهواره‌ای با پیچیدگی‌های زیادی همراه است، از این رو معمولا با مشکلات فنی مواجه می‌شویم که در صورت رفع این اشکالات امیدواریم بتوانیم در سال جاری ماهواره «آت ست» را پرتاب کنیم.

آخرین وضعیت سفینه حامل موجود زنده

قائم مقام سازمان فضایی ایران با اشاره به آخرین وضعیت سفینه حامل موجود زنده، خاطر نشان کرد: این پروژه یکی از طرح‌های کلان ملی است که به تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) رسیده است.

وی با بیان اینکه در حال عقد قراردادهایی با دانشگاه صنعتی امیرکبیر هستیم، خاطرنشان کرد: این قرارداد در راستای اجرای مطالعات مربوط به امکان پذیری و طراحی مفهومی این پروژه انجام می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید