کتاب «روش تحقیق در علوم ومهندسی صنایع غذایی» منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/کتاب «روش تحقیق در علوم ومهندسی صنایع غذایی» توسط دکتر امیرعلی انوار و دکتر حامداهری از اعضای هیات علمی واحد علوم وتحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر شاپورکاکولکی عضوهیات علمی وزارت جهاد کشاورزی و مهندس مهدی سروری مدرس مرکز مطالعات دانشگاه آزاد اسلامی توسط انتشارات علم و دانش به چاپ رسید.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ در مقدمه این کتاب آمده است: «تحقیق و پژوهش در دهه اخیر دگرگونی‌های ویژه‌ای پیدا کرده است. دنیای تکنولوژی با علم، عجین شده و تحولات عظیمی در پژوهش ایجاد کرده است.

در بخشی از این مقدمه آمده است: «در تحقیقات انجام شده شاهد تحقیقات تکراری بودیم. ولیکن با پیدایش اینترنت و ایجاد دهکده جهانی در علم و دسترسی به آدرس‌های الکترونیک کتابخانه‌های معتبر در اقصی نقاط جهان دنیای تحقیق متحول شده است و پیدایش نرم افزارها و سایتهای تحقیقاتی علم جدیدی را در فراگیری روش تحقیق موجب شده است. از طرفی متاسفانه واحدهای روش تحقیق که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، هنوز با توجه به سر فصل‌های قدیم است و نیاز دانشجویان را در دوره‌های عالی برآورده نمی‌کند.

افزایش کمی و روند رو به رشد مراکز علمی در ایران که همسو با سایر نقاط جهان و چه بسا با سرعت بیشتر رو به رشد است، سبب شده تا انجام تحقیقات و تولید علم، روز به روز افزایش یابد. تدوین پروپوزال‌های تحقیقاتی متناسب با روش‌های آکادمیک، تدوین گزارش‌های نهایی و تبدیل گزارش‌های پایانی پروژه‌های تحقیقاتی و پایان نامه‌های دانشجویان به مقالات پژوهشی و انگلیسی چالشی جدید در پیش روی محققان و دانشجویان ارشد و دکتری است.

در داوری این‌گونه مقالات که به مجلات معتبر ارسال شده است، گاها اشتباهات زیربنایی باعث مردود شناخته شدن آنها می‌شود و از دلایل اعلام شده می‌توان به تدوین اشتباه مواد و روش تحقیقی دانست که این مقاله از آن استخراج شده است. اشتباه در کاربرد روش آماری نامتناسب با متدولوژی تحقیق، طراحی غلط تحقیق و نگارش ناهماهنگ با استانداردهای مجله علمی بین‌المللی مربوطه از سایر دلایل ذکر شده از طرف مجلات بوده است».

در ادامه آمده است: «در تنظیم این مجموعه پیش رو که با همکاری برخی از محققان تنطیم شد سعی شده است، ابتدا یک نگاه کلی درمورد تحقیق و روش آن را در ذهن خواننده القا کند، روش‌های تحقیق با مضامین و کاربردهای خاص در روش تدوین مقالات آمده است و بدنبال آن اصلاحات پر کاربرد در تدوین مقالات انگلیسی را با چیدمان فارسی به انگلیسی به کمک محقق آورده، آموزش نرم افزارهای جدید مانند END NOTE جهت تحقیق و رفرنس نویسی، نرم افزار آفیس را با محققان به اشتراک بگذاریم».

بر اساس این گزارش، این کتاب قابل استفاده جهت تمام دانشجویان و محققیان رشته‌های علوم پایه، علوم پزشکی و علوم و صنایع غذایی و سایر رشته‌های وابسته است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید