بوتاکس تقلبی ساخت چین در بازار ایران

مدیرکل مرکز آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا و داروی وزارت بهداشت نسبت به واردات بوتاکس تقلبی از کشور چین هشدار داد و گفت: متاسفانه افرادی که از این نوع فرآورده های تقلبی استفاده می کنند، نمی دانند چه مصیبتی متوجه سلامت پوست آنهاست.
به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (www.callforpapers.ir)، دکتر حسین رستگار در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: استقبال زیاد از فرآورده های آرایشی و بهداشتی در کشور باعث شده تا برخی از محصولات تقلبی و فاقد مجوز وزارت بهداشت، به صورت قاچاق وارد شود که مصرف آنها عوارض زیادی برای مصرف کنندگان دارد که از آنها اطلاعی ندارند.

وی با اشاره به توزیع بوتاکس تقلبی چینی در بازار کشور، گفت: تعدادی از متخصصین پوست به ما اعلام کرده اند که بوتاکس چینی دارای مشکل است. ولی به آنها اعلام کرده ایم آن دسته از بوتاکس هایی که مجوز داده ایم هیچ مشکلی ندارند.

رستگار در ارتباط با عوارض استفاده از بوتاکس تقلبی افزود: متاسفانه آنهایی که از بوتاکس های تقلبی و بدون مجوز زارت بهداشت استفاده می کنند، نمی دانند چه مصیبتی برای پوست آنها به دنبال دارد.

مدیرکل مرکز آزمایشگاههای مرجع کنترل غذا و داروی وزارت بهداشت با تاکید بر استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی دارای مجوز وزارت بهداشت، تصریح کرد: با توجه به اینکه گرایش به استفاده از بوتاکس در نزد آقایان و خانمها به شدت افزایش پیدا کرده است، توصیه می کنیم از فرآورده هایی استفاده کنند که از طریق منابع رسمی وارد شده و مجوز وزارت بهداشت را دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از بوتاکس برای زیبایی و رفع چروک صورت استفاده می شود، مصرف تقلبی این محصول عارضه های پوستی بسیار بدی به دنبال دارد که می بایست به این مسئله توجه و دقت شود.

 

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید