نماد سایت فراخوان مقاله کنفرانس، همایش، مجله و ژورنال علمی پژوهشی

کارگاه آموزشی یادواره استاد فقید فیزیک ماده چگال برگزار می‌شود

پژوهشکده فیزیک پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه در زمینه «ترابرد کوانتومی در گرافین»، یاد دکتر زارعیان، استاد و پژوهشگر جوان فیزیک ماده چگال را گرامی می‌دارد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر مالک زارعیان، فیزیک‌پیشه جوان و خوش‌ایده دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، پنجم اسفندماه سال گذشته در سن 43 سالگی درگذشت.

دکتر زارعیان که در زمینه ماده چگال نظری فعالیت داشت، دانش آموخته دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان و استاد تمام این دانشگاه بود.

وی در سال 2003 به عنوان دانشمند مهمان در موسسه فیزیک سیستم‌های پیچیده ماکس پلانک و در سال 2006 به عنوان محقق برگزیده در پروژه جریان اسپین و شارژ در نانوساختارها در مرکز مطالعات پیشرفته نروژ و طی سال‌های 2008 تا 2013 در مرکز بین‌المللی فیزیک نظری عبدالسلام فعالیت داشت.

این استاد جوان علاوه بر هدایت پایان نامه ها و رساله های متعدد کارشناسی ارشد و دکتری بیش از 40 مقاله در معتبرترین مجلات علمی جهان در حوزه ابررسانایی و ترابرد کوانتومی ارائه کرده بود.

کارگاه آموزشی ترابرد کوانتومی در گرافین – یادبود مرحوم دکتر مالک زارعیان – چهارم اردیبهشت ماه جاری در ساختمان فرمانیه پژوهشگاه دانش های بنیادی برگزار می‌شود.

خروج از نسخه موبایل