کارگاه آموزشی یادواره استاد فقید فیزیک ماده چگال برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/پژوهشکده فیزیک پژوهشگاه دانش‌های بنیادی با برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه در زمینه «ترابرد کوانتومی در گرافین»، یاد دکتر زارعیان، استاد و پژوهشگر جوان فیزیک ماده چگال را گرامی می‌دارد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر مالک زارعیان، فیزیک‌پیشه جوان و خوش‌ایده دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، پنجم اسفندماه سال گذشته در سن 43 سالگی درگذشت.

دکتر زارعیان که در زمینه ماده چگال نظری فعالیت داشت، دانش آموخته دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان و استاد تمام این دانشگاه بود.

وی در سال 2003 به عنوان دانشمند مهمان در موسسه فیزیک سیستم‌های پیچیده ماکس پلانک و در سال 2006 به عنوان محقق برگزیده در پروژه جریان اسپین و شارژ در نانوساختارها در مرکز مطالعات پیشرفته نروژ و طی سال‌های 2008 تا 2013 در مرکز بین‌المللی فیزیک نظری عبدالسلام فعالیت داشت.

این استاد جوان علاوه بر هدایت پایان نامه ها و رساله های متعدد کارشناسی ارشد و دکتری بیش از 40 مقاله در معتبرترین مجلات علمی جهان در حوزه ابررسانایی و ترابرد کوانتومی ارائه کرده بود.

کارگاه آموزشی ترابرد کوانتومی در گرافین – یادبود مرحوم دکتر مالک زارعیان – چهارم اردیبهشت ماه جاری در ساختمان فرمانیه پژوهشگاه دانش های بنیادی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید