فراخوان سومین مسابقات طراحی هواپیمای بدون سرنشین

http://www.callforpapers.ir/مرحله اول سومین دوره مسابقات طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین اول تیرماه امسال در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (callforpapers.ir) به نقل از دبیرخانه مسابقات طراحی و ساخت هواپیماهای بدون سرنشین ، تاكنون دو دوره از مسابقات طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین با موفقیت برگزار شده است كه در دومین دوره این مسابقات بیش از 800 نفر در قالب 80 تیم از دانشگاه های مختلف كشور شركت داشتند .

براساس این گزارش هدف از برپایی این مسابقات كشف استعدادهای خلاق ، گسترش و توسعه فرآیند ارتباط با صنایع و به چالش كشیدن سیستم آموزشی در مواجهه با مسایل متنوع صنعت هوایی در ایران و جهان است.

مجموعه مسابقات طراحی وسایل پرنده در رده دانشجویی با عنوان ‘ هماسازان ‘ برگزار می شود ، دراین مسابقات كه در سه مرحله برگزار می شود ، تیم ها می كوشند با تغییراتی در سیستم های یك Airframe كه می تواند هواپیما و یا روتور كرافت باشد ، بتوانند ماموریت های مشخصی را انجام دهند .

دراین دوره از مسابقات هدف این است كه سامانه قادر باشد در حداقل دو ارتفاع ثابت از سطح زمین در شعاعی كمتر از 500 متر ثابت مانده و در این مدت از سطح زمین زیرپای خود فیلم برداری و تصاویر را به ایستگاه زمینی ارسال كند .

در واقع هدف این است كه پرنده ، رفتاری همچون عقاب را كه در یك ناحیه ثابت گشت می زند و منطقه را تحت نظارت دارد ، تقلید كند.

این مسابقات به همت پژوهشكده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف و با همكاری ستاد توسعه فناوری هوا فضا ، سازمان صنایع هوایی و اساتید دانشگاه های مختلف كشور برگزار می شود .

علاقه مندان می توانند از 30 اردیبهشت تا دهم خردادماه امسال برای ثبت نام به سایت دبیرخانه این مسابقات به نشانیwww.iudc.ir مراجعه كنند .

کسب اطلاعات بیشتر

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید