مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان از برگزاری سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای (IRAN GDC 2014) در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان خبر داد.

http://www.callforpapers.ir/به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ منصور دیاری با اعلام این خبر اظهار کرد: منصور دیاری با اعلام این خبر افزود: سومین دوره این مسابقات ملی از 9 تا 11 اردیبهشت ماه امسال با شعار «بازی‌سازی رایانه‌ای با رویکرد اقتصاد فرهنگ محور» برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این مسابقات با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور و با حضور 34 تیم 4 نفره از دانشگاه‌های مطرح صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، دانشگاه کاشان، دانشگاه مازندران، آزاد اصفهان، فنی وحرفه‌ای قم، شهید جباریان همدان، فخر رازی همدان، آزاد واحد آبادان، فنی مهندسی شهید باهنر شیراز و دیگر دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

 

دیاری یادآور شد: امسال نزدیک به 40 دانشگاه متقاضی شرکت در مسابقات بودند، اما به دلیل ثبت نام نکردن تعدادی از دانشگاه‌ها در زمان اعلام شده، این دانشگاه‌ها با مسدود شدن سایت مسابقات از دور مسابقات خارج شدند.

به گفته وی، این مسابقات به صورت حضوری و طی مدت 48 ساعته برگزار می‌شود و تیم‌ها با دریافت امکانات مورد نیاز، 48 ساعت فرصت دارند تا توانایی خود را برای ساخت یک بازی رایانه‌ای به منصه ظهور برسانند.

دیاری، سرعت عمل، خلاقیت و ابتکار عمل را از ویژگی‌های این مسابقات دانست و گفت: بعد از 48 ساعت، بازی‌های رایانه‌ای ساخته شده توسط شرکت‌کنندگان در این مسابقات داوری شده و به سه تیم برتر این رقابتها جایزه نقدی، تندیس مسابقات و لوح تقدیر اهدا می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان با اشاره به مزین شدن امسال به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» افزود: برگزاری مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای هم در عرصه فرهنگ‌سازی بازی‌های رایانه‌ای با ارائه یک محصول فرهنگی اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و هم در عرصه اقتصاد با ساخت بازی‌های یارانه‌ای و عرضه آن به بازارهای آسیایی و حتی جهانی ضمن ایجاد اشتغال در کشور رونق اقتصادی را نیز به همراه خواهد داشت.

دیاری، ساخت بازی‌های رایانه‌ای متناسب با فرهنگ ایرانی را یک نوع جهاد علمی خواند و بر توسعه بازی‌های رایانه‌ای با هدف اقتصاد فرهنگ محور تاکید کرد و گفت: ساخت بازی‌های رایانه‌ای با الگوی اسلامی مهمترین ابزار در برابر تهاجم فرهنگی غرب و جهاد علمی در عرصه دانشگاهی است.

وی، نوآوری، کشف استعدادهای خلاق در عرصه بازی‌سازی، معرفی دستاوردها و توان ملی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، ارتباط بین صنعت و بازار تجارت، دانش و هنر و نوآوری، بسترسازی مراکز علمی دانشگاه‌ها جهت رشد استعدادهای بازی‌سازی مبتنی بر علم و هنر ایرانی اسلامی، ترویج طراحی و ساخت بازی‌های بومی و ملی مبتنی بر ارزش‌های والای معنوی و ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هدف‌گذاری ارتقای میزان انگیزه و اشتیاق دانشجویان و علاقه‌مندان به بازی‌سازی با ایجاد فضایی رقابتی بین دانشگاه‌ها و مراکز ایده‌پردازی و طراحی و تولید بازی در سطح کشور را از مهمترین اهداف برگزاری سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای (IRAN GDC 2014) در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان اعلام کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کاشان یادآورشد: سومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای (IRAN GDC 2014) در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برخلاف دو دوره گذشته که به صورت لیگ یک بعدی و دو بعدی برگزار شد، بصورت آزاد برگزار می‌شود و هر تیم می‌تواند در هر یک از بازی‌های یک بعدی و یا دو بعدی شرکت کند، اما جایزه نقدی، تندیس و لوح تقدیر هیات داوران به سه بازی برتر این مسابقات اهدا خواهد شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید