نخستین کنگره بین‌المللی ژنتیک ایران برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/نخستین کنگره بین‌المللی و سیزدهمین کنگره ژنتیک ایران به همت انجمن ژنتیک ایران از سوم تا پنجم خرداد ماه در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ، وب‌سایت کنگره در روزهای 30 و 31 فروردین به مدت 48 ساعت برای ویرایش مقالات و ارسال مقاله جدید باز خواهد بود.

همچنین مسوولان کنگره از داوران خواسته اند که هر چه سریعتر نسبت به داوری مقالات اقدام کنند.

نخستین کنگره بین المللی و سیزدهمین کنگره ژنتیک ایران با هدف ایجاد فضای تعامل و هم اندیشی علمی بین محققان و اندیشمندان علم ژنتیک، ارائه آخرین دستاوردهای علمی محققان در عرصه های مختلف ژنتیک، جلب توجه مسوولان کشور (سیاستمداران، قانون گذاران و اعضای دولت) به اهمیت علم ژنتیک و پیشرفت‌های خیره کننده آن در سال‌های اخیر جهت توسعه و پیشرفت کشور، معرفی توان و تجربه انجمن ژنتیک ایران با حدود نیم قرن سابقه به عنوان یک ساختار مردم نهاد و مشاوری امین و دلسوز در سیاستگذاری، ممیزی، تدوین قوانین و برنامه ریزی کلان ژنتیک کشور و اجرای برنامه‌های متعدد مرتبط با ژنتیک در سطح ملی برگزار می‌شود.

در حاشیه این کنگره، جشنواره فرهنگی هنری ژنتیک ایران نیز توسط انجمن ژنتیک ایران و با همکاری سرویس خبری بیوتکنولوژی ایران برگزار می شود.

انجمن ژنتیک ایران در سال 1345 شمسی به همت عده ای از اساتید دانشگاه تهران تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد. انجمن در طول عمر کوتاه خود علاوه بر فعالیت های صنفی، هفت همایش محلی و بین‌المللی موفق در تهران و شهرستان ها و آخرین آن را در بهار سال 1357 در تهران برگزار نمود و پس از آن خاموش شد. در سال 1378 به همت گروهی از افراد علاقمند با تهیه اساسنامه جدید و متناسب با پیشرفت های روز انجمن را در وزارت علوم، ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ثبت و فعالیت مجدد را آغاز کردند.

اکنون پس از 14 سال فعالیت بی وقفه، این انجمن یکی از فعال ترین انجمن های علمی کشور است.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید