درسنامه اخلاق حرفه‌ای منتشر شد

http://www.callforpapers.ir/درسنامه اخلاق حرفه‌ای تالیف مهدی شریفی، مدرس و مدیر گروه آموزشی فرهنگ و هنر موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی جهاددانشگاهی مشهد منتشر شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور به نقل از ایسنا؛ درسنامه اخلاق حرفه‌ای به انضمام “اخلاق در روابط عمومی”، ” اخلاق در رسانه”، ” اخلاق در تجارت” و ” اخلاق در حسابداری” تالیف مهدی شریفی، مدرس و مدیر گروه آموزشی فرهنگ و هنر موسسه آموزش عالی علمی – کاربردی جهاددانشگاهی مشهد از سوی نشر صالح منتشر شد.

مهدی شریفی دراین باره، با بیان اینکه این درسنامه در سه فصل “اخلاق”، “اخلاق حرفه‌ای” و “اخلاق در حیطه‌های خاص” سامان یافته ‌است، گفت: در فصل اول، چرایی زیست اخلاقی مطرح شده که در قالب پنج محور، وجوه انسان از جمله فطری بودن کمال طلبی، خردمندی، وجود بعد روانی در انسان، اجتماعی بودن و دیندار بودن مورد بحث قرار گرفته است.

این دانش‌‏آموخته فلسفه اخلاق افزود: در ادامه فصل نخست، محور اخلاق چیست؟ با در نظر داشتن اخلاق به معنای خلق و خوی و الگوی رفتاری، اخلاق به مثابه فضیلت و اخلاق به مثابه یک علم مورد بحث قرار گرفته است؛ پایان بخش فصل نخست نیز به موضوع چگونگی اخلاقی زیستن اختصاص دارد که از بعد معرفت، ارادت و عمل، منابع هنجارگذار، از بعد رفع موانع، استفاده از عوامل لاهوتی و ناسوتی، اسوه اخلاقی و بهر‌مندی ازهوش توضیح داده شده است.

وی گفت: فصل دوم به بحث اخلاق حرفه‌ای اختصاص دارد که در این فصل به سه سوال چرایی توجه به اخلاق حرفه‌ای، چیستی اخلاق حرفه‌ای و چگونگی تسلط و عمل به اخلاق حرفه‌ای پاسخ داده شده ‌است. فصل سوم نیز با عنوان “اخلاق در حیطه های خاص” به اخلاق در روابط عمومی، اخلاق در رسانه، اخلاق در تجارت و اخلاق در حسابداری اختصاص دارد.

شریفی، مدرس و مدیر گروه آموزشی فرهنگ و هنر موسسه آموزش عالی علمی –کاربردی جهاددانشگاهی مشهد یادآور شد: به زودی درسنامه اخلاق حرفه ای به انضمام “اخلاق در گردشگری” و “اخلاق در فناوری اطلاعات و ارتباطات” به چاپ خواهد رسید.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید