کارگاه ویراستاری برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/مرکز نشر دانشگاهی در نظر دارد دو دوره کوتاه‌مدت کارگاه ویرایش را با مدیریت مهندس داهی برگزار کند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ هدف از این دوره‌ها آشنایی بیشتر دانشجویان با نکاتی عنوان شده که در ویرایش علمی باید در نظر گرفته شود.

در خبر روابط عمومی مرکز نشر دانشگاهی درباره برگزاری این کارگاه آمده است: «امروزه ایرادات نوشتاری و دستوری جزو جدایی­‌ناپذیر متون ترجمه‌یی به حساب می‌آیند تا آنجا که برخی از این اشکالات به دلیل تکرار در نوشته‌های علمی فارسی چهره­‌ای صحیح به خود گرفته­‌اند و افراد قادر به تشخیص آنها نیستند. مرکز نشر دانشگاهی با برگزاری این دوره سعی دارد توجه دانشجویان را به اهمیت موضوع انتقال مفاهیم علمی به دانش­‌آموزان و دانشجویان، به شکلی ساده و درست جلب کند. این دوره برای کسانی است که قادر به شرکت در دوره‌های کامل کلاسهای ویراستاری نیستند. مهندس داهی از ویراستاران زبده کشور است که طی 22 سال (1364 تا 1386) در مرکز نشر دانشگاهی آثار ارزشمندی را به جامعه علمی کشور تقدیم کرده­‌ که از میان آنها می‌توان به گردآوری واژگان کشاورزی اشاره کرد. او ویراست دوم واژگان کشاورزی را به استاد حبیب­‌الله ثابتی اهدا کرده و این موضوع نشان از اعتماد به درست بودن محتویات کتاب دارد که آن را هدیه‌ای درخور مقام شامخ این استاد کم‌نظیر ایران دانسته است. مهندس داهی به پاس فعالیت چندین ساله­‌ای که در مرکز داشته تدریس این دوره­‌ها را به صورت افتخاری بر عهده گرفته است.»

کارگاه یادشده در دو دوره جداگانه چهارجلسه‌یی در بهار 93 برگزار خواهد شد. شروع ثبت نام این دوره از 25 فروردین 93 است و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت مرکز نشر دانشگاهی به آدرس www.iup.ac.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید