فراخوان مقاله دو فصلنامه «پژوهشهای منظر شهر»

دو فصلنامه «پژوهشهای منظر شهر» با توجه به رویکرد پژوهشی خود از تمام اساتید، دانشجویان و پژوهشگران محترم رشته های معماری، شهرسازی، معماری منظر، طراحی شهری، طراحی محیط و سایر حوزه های مرتبط دعوت می نماید مقالات علمی خود را با رعایت «ضوابط نگارش مقالات نشریه» تنظیم و توسط «سامانه ارسال مقالات» سایت بصورت الکترونیکی ارسال دارند. این نشریه با هدف ارتقای دانش میان رشته ای حوزه منظر شهری و با توجه به  تعدد نگرشها و پژوهشهای رشته ای موجود، از نگاه های متفاوت و خلاق علمی میان رشته ای به حوزه منظر شهری استقبال می نماید.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ، مهمترین محورهای نشریه به شرح زیر است:

  • چالشهای مدیریت رابطه شهر و عناصر طبیعی در ابعاد مختلف ساختاری، ادراکی، ترجیحی و زیباشناختی
  • گونه شناسی دیالکتیک تاریخی و تطبیقی انسان و محیط طبیعی در تاریخ شهر و انواع سکونتگاههای ایران و جهان
  • بازنمایی عینی و ذهنی شهر و منظر شهرهای ایران در اسناد و مدارک تاریخی، هنری و ادبی
  • شناخت ابعاد ذهنی و عینی منظر و سیمای شهری، منظر خیابان و میادین شهری در راستای تبیین اصول برنامه ریزی و ضوابط طراحی مناسب
  • مستندسازی، حفاظت و مرمت منظر باغها و فضاهای سبز درون شهری و فرآیند شکل گیری و تحول آنها در قرارگاه های شهری

مقالات پس از داوری توسط داوران متخصص در هر زمینه و تأیید هیأت تحریریه نشریه به ترتیب تکمیل فرایند داوری در نوبت چاپ قرار خواهند گرفت. نویسندگان محترم  می توانند از طریق کد مقاله که در هنگام ارسال مقاله تخصیص خواهد گرفت، نسبت به پبگبری وضعیت مقاله ارسالی خود اقدام نمایند. علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر پس از مطالعه بخش «پرسشهای متداول»، می توانند نسبت به طرح پرسش خود از طریق ارسال ایمیل به نشانی ulr.journal@gmail.com اقدام نمایند.

www.julr.ir

 

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید