حضور سازه‎های با دقت فنی بالا در ششمین مسابقات سازه‎های ماکارونی دانشگاه زنجان

http://www.callforpapers.ir/دبیر اجرایی ششمین دوره مسابقات کشوری سازه‎های ماکارونی دانشگاه زنجان گفت: حضور سازه‎های خلاق با تکیه بر نکات فنی، یکی از نکات بارز این دوره از مسابقات بود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ احسان مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا ، اظهار کرد: امسال 82 تیم از دانشگاه‎های مختلف از سراسر کشور از جمله شیراز، بندرعباس، بوشهر، خوزستان، تهران، کرج، ایلام، گرگان، اردبیل، قزوین، یزد و … با ارائه 180 سازه در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

وی افزود: حضور گروه‎های شرکت‌کننده از دانشگاه‎های پیام‎نور، آزاد، دانشگاه‎های سراسری، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و مرکز علمی‌کاربردی جهاد دانشگاهی در این مسابقات نشان‌دهنده سطح بالای این رقابت‌ها در استان زنجان است، به گونه‎ای که شرکت‌کنندگان اعلام می‎کردند این مسابقات، تنها مسابقه‎ای است که دانشجویان منتظر اعلام فراخوان آن هستند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات سازه‎های ماکارونی دانشگاه زنجان از نظر فنی و جمعیت، بزرگ‌ترین مسابقات کشور است، به گونه‎ای که برگزارکنندگان مسابقات سازه‎های ماکارونی چند ماه گذشته از دانشگاه‎های دیگر که در این دوره شرکت کرده بودند، اعلام می‎کردند این مسابقات به یک برند مرغوب در مسابقات سازه‎های ماکارونی تبدیل شده است.

وی اظهار کرد: در این دوره در بخش سازه‎های سنگین طرحی متفاوت به صورت مثلثی با دقت فنی بالا ارائه شده بود که با تحمل 370 کیلو توانست مقام اول را کسب کند و سرپرست این گروه اعلام کرد که در ساخت سازه از 4 استاد راهنمای دانشگاه‎های خوزستان کمک گرفته است، لذا حضور سازه‎هایی با دقت فنی بالا از شاخصه‎های این مسابقات در دانشگاه زنجان است.

مجیدی تصریح کرد: به جز گروه رنگین‌کمان که رکورد سال گذشته خود را در کسب مقام اول حفظ کرده بود، مقام‎های دوم و سوم تغییر کرد که نشان می‌دهد گروه‎ها سعی در بالا بردن سطح سازه‎های خود داشته‎اند.

وی اعلام کرد: در بخش سازه‎های راندمانی، موسسه آموزش عالی خاوران مشهد با رکورد بی‎نظیر 577.6 مقام اول، دانشگاه آزاد شیروان با رکورد 577.3 رتبه دوم و انجمن پیمانکاران عمرانی زنجان وابسته به دانشگاه پیام‎نور با رکورد 514.12 رتبه سوم را کسب کرده است.

 

دبیر اجرایی مسابقات سازه‎های ماکارونی دانشگاه زنجان خاطرنشان کرد: در بخش سازه‌های سنگین نیز گروه رنگین‌کمان یک دانشگاه آزاد شهرکرد با رکورد 534.06 رتبه اول، گروه اشک زر دانشگاه یزد با رکورد 469.66 رتبه دوم و گروه آرتا سازه دانشگاه آزاد سپیدان فارسی با رکورد 460.46 رتبه سوم را کسب کردند که به رتبه اول 2 میلیون تومان، رتبه دوم 1.5 میلیون تومان و رتبه سوم یک میلیون تومان جایزه اختصاص یافت.

ششمین دوره مسابقات کشوری سازه‌های ماکارونی دانشگاه زنجان، 12 و 13 اسفندماه امسال در دانشگاه زنجان برگزار شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید