همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با دانشگاه نوبلیست آلمانی

http://www.callforpapers.ir/روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و ماکسیمیلیان آلمان تفاهم نامه همکاری در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی بین دو دانشگاه به منظور تبادل استاد و دانشجو، انجام پروژه های مشترک آموزشی و پژوهشی، برگزاری دوره های فرصت مطالعاتی، بازدید اساتید ایرانی از دانشگاه آلمان و ارائه گواهی نامه بین المللی منعقد و امضاء کردند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر جعفریان در دیدار با پروفسور آلفرد فورچل رئیس دانشگاه ماکسیمیلیان آلمان و امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه های مختلف آموزشی و پژوهشی بین دو دانشگاه به ارائه گزارش مبسوطی از تاریخچه و فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی تهران پرداخت و اظهار کرد: این دانشگاه قدمتی 160 ساله دارد که در ابتدا با نام دانشگاه فعالیت نداشته است، بلکه با نام دبیرستان دارالفنون و به عنوان اولین مرکز آموزش عالی در ایران بنا نهاده شد، 80 سال است که نام دانشگاه را به خود اختصاص داده است و از 27 سال گذشته تا به امروز با تحصیلات پزشکی و سلامت جامعه ارتباطی تنگاتنگ و سازنده داشته است و دربین کشورهای جهان خوب درخشید که در نهایت پس از این رویداد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی نامیده شده است.

وی گفت: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی تهران، 14 دانشکده، 16 بیمارستان، 87 مرکز تحقیقات، 44 کتابخانه، 9 مرکز تحقیقات سلامت و … مشغول به ارائه خدمت هستند.

جعفریان ادامه داد: دانشکده پزشکی این دانشگاه از سال 1935 میلادی شروع به فعالیت کرده است و در حال حاضر دارای 916 عضو هیئت علمی و 5651 دانشجو می باشد و دارای شاخه های بسیاری در زمینه درمانی و بالینی از جمله؛ پزشکی داخلی، پزشکی هسته ای، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، مرکز قلب و… است.

وی یادآور شد: دانشکده پزشکی بیمارستانهای تخصصی بسیاری از جمله بیمارستان فارابی، مرکز قلب تهران، روزبه، آرش، بهرامی و … را در سطح شهر تهران تحت پوشش خود دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، خاطر نشان کرد: دانشکده دندانپزشکی دانشگاه از سال 1935 میلادی شروع به کار کرده است و به صورت مستقل از سال 1956 فعال است و دارای 137 عضو هیئت علمی و 818 دانشجو است همچنین دانشکده داروسازی نیز، 74 عضو هیئت علمی و 1039 دانشجوی فعال دارد.

دکتر جعفریان گفت: در این دانشگاه، دانشکده های مختلف دیگری از جمله؛ دانشکده های بهداشت، توانبخشی، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، طب سنتی، فناوری های نوین پزشکی، علوم تغذیه و رژیم شناسی و دانشکده مجازی وجود دارد.

وی در ادامه افزود: دانشگاه علوم پزشکی تهران دارای مرکز توسعه آموزش پزشکی بسیار فعالی است که در 5 سال گذشته توسط این مرکز 97 پروژه آموزشی به تصویب رسیده است.

وی تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی تهران زنجیره ای از 44 کتابخانه مجهز در راستای ارائه خدمات به دانشجویان، اعضای هیات علمی و … داریم که البته ژورنال و مجله آنلاین بسیاری در این دانشگاه تولید می شود .

دکتر جعفریان، خاطر نشان کرد: برنامه سلامت و بهداشت این دانشگاه در جنوب تهران جمعیتی بالغ بر دو میلیون و هشتصد هزار نفر را تحت پوشش خود قرار می دهد و دارای 57 مرکز سلامت شهری، 14 مرکز سلامت روستایی و 45 خانه سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، تاکید کرد: سعی داریم در حوزه های بین الملل با دانشگاه های دیگر تعامل سازنده و تبادل محقق و دانشجو داشته باشیم.

سپس در ادامه، پروفسور آلفرد فورچل رئیس دانشگاه ماکسیمیلیان آلمان؛ گفت: افتخار بزرگی است که به ایران سفر کردم و با میهمان نوازی دوستانه شما روبرو شدم و امیدوارم این دیدار عاملی شود تا بتوانیم روابط بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه توضیحات کاملی را از دانشگاه ماکسیمیلیان آلمان ارائه داد و افزود: دانشگاه فراگیری داریم که در زمینه های مختلف پزشکی و غیر پزشکی فعالیت می کند.

پروفسور آلفرد فورچل، یادآور شد: این دانشگاه قدمت بسیاری دارد و دارای 10 دانشکده عظیم از جمله؛ زیست شناسی، شیمی و داروسازی، فیزیک و ستاره شناسی، ریاضی و علم، پزشکی، حقوق، اقتصاد و … است.

وی در ادامه افزود: این دانشگاه دارای 27 هزار دانشجو است و 400 عضو هیئت علمی دارد و 300 دانشمند نیز در این دانشگاه مشغول به تحقیقات و تدریس هستند.

رئیس دانشگاه ماکسیمیلیان آلمان، تاکید کرد: این دانشگاه 14 جایزه نوبل را به برندگانش داده است که از این موضوع بسیار مفتخریم.

وی گفت: این دانشگاه دارای مراکز تحقیقات فوق العاده پیشرفته و مدرن است که منابع مالی بسیار زیادی را برای تاسیس این مراکز به خود اختصاص داده است و هم اکنون مرکز تحقیقات شیمی، فیزیک، مرکز زیستی، آزمایشگاه نانو تکنولوژی و … در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشکده پزشکی دانشگاه ماکسیمیلیان در حال حاضر 49 استاد تمام، 89 دانشیار، 2120 دانشجو پزشکی، 599 دانشجو دندانپزشکی، 102 دانشجو زیست شناسی، همچنین 16 انستیتو، 21 کلینیک دارد.

پروفسور آلفرد فورچل، تاکید کرد: بیمارستان های دانشگاه قدرت خدمت دهی به یک میلیون و پانصد هزار نفر را دارند و در ضمن دانشکده پزشکی توجه بیشتر خود را بر روی مسائلی از جمله؛ سرطان، عفونت ها و ایمنی بدن، بیماریهای قلبی و عصب شناسی گذاشته است که البته فکر میکنم زمینه های بسیار خوبی برای ارتباط بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی تهران باشند.

وی ادامه داد: در بخش بین الملل و روابط بین الملل، با 70 دانشگاه دیگر موافقت و تفاهم نامه داریم و همچنین در حال حاضر 1800 دانشجوی خارجی مشغول تحصیل در این دانشگاه هستند که حدود 200 نفر آنها مربوط به کشورهای اسلامی هستند، از سال 2003 تا 2013 نزدیک به 300 دانشجو از کشور ایران داشته ایم.

وی در خاتمه گفت: خدمات و برنامه‌های بسیاری برای دانشجویان در این دانشگاه تدارک دیده شده است که امیدوارم ارتباط و فرصت های بیشتری را با دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه های آموزش عالی و تحقیق داشته باشیم که البته هر کدام موقعیت های خوبی را برای دو دانشگاه به وجود خواهد آورد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید