تارگاه جدید مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی رونمایی شد

http://www.callforpapers.ir/تارگاه جدید مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID ) صبح امروز دوشنبه با حضور رییس جهاد دانشگاهی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ مهندس زاهدی، رییس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با بیان این که این پایگاه به عنوان نخستین بانک منابع علمی کشور از سال 83 تاکنون خدمات متنوع و منحصر به فردی را به جامعه علمی کشور ارائه کرده است، گفت: در حال حاضر جهت بهینه‌سازی تارگاه و ارائه خدمات به روز درقالب فناوری جدید نرم‌افزاری اقدام به بازنویسی آن کرده‌ایم.

وی، بانک‌های فارسی این تارگاه جدید را شامل بانک نشریات علمی و پژوهشی، بانک مجامع علمی و بانک طرح‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی عنوان کرد و گفت: در این میان بانک نشریات فارسی به سبب درصد بالای مراجعه کاربران و حجم قابل توجه منابع علمی از اهمیت زیادی برخوردار است و به همین سبب این بانک نسبت به دو بانک دیگر با تغییرات و خدمات متنوع‌تری روبرو بوده است.

زاهدی با بیان این که در اولین مرحله نسخه یک تارگاه جدید SID، بانک‌های فارسی رونمایی می‌شوند، اعلام کرد: بخش انگلیسی این موارد نیز پس از عید مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص برخی تغییرات صورت گرفته در نسخه جدید بانک نشریات تصریح کرد: از جمله این تغییرات می‌توان به سیستم جستجوی کم نظیر با قابلیت‌های متعدد، تکنولوژی جدید و تطبیق یافته با موتورهای جستجو و رعایت استاندارد SEO، اضافه شدن بخش معرفی نشریات روزآمد با قابلیت دسترسی بهتر، اضافه شدن بخش اخبار SID، اصلاحات بخش گزارش‌های استنادی نشریات و نحوه نمایش آن، امکان دسترسی به فهرست دوره‌های هر نشریه در صفحه فهرست مقالات هر شماره نشریه و افزایش امنیت تارگاه اشاره کرد.

به گفته وی مراجعان و منابع بسیار زیاد ما را موظف کرد که این پایگاه را به روز کنیم و همچنین هر ماهه امکانات و خدمات جدیدی در SID شاهد خواهیم بود.

 

همچنین دکتر طیبی، رییس جهاد دانشگاهی طی سخنان کوتاه در این مراسم با بیان این که جهاد دانشگاهی یک نهاد تاثیرگذار، کم خرج و محجوب در توسعه علم و فناوری کشور است، تصریح کرد: این نهاد نقش ممتازی در تولید منابع و نشر دانش دارد.

وی با اشاره به اهمیت مرکز اطلاعات علمی در توسعه علم و فناوری کشور تصریح کرد: ما در جهاد دانشگاهی یاد گرفته‌ایم که با حداقل هزینه‌ها فعالیت‌های بزرگی را انجام دهیم.

طیبی اظهار امیدواری کرد که ساختمان بهتری برای فعالیت مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی تهیه شود.

دکتر علی منتظری، عضو شورای علمی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی نیز طی سخنانی در این مراسم با بیان این که هیچ پایگاه اطلاعات علمی در کشور کامل‌تر و روزآمدتر از این پایگاه نیست، تاکید کرد: این پایگاه در حال حاضر نیازمند حمایت است.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه در یک مجله علمی 10 مقاله جای می‌گیرد و هر مقاله محصول یک پژوهش است. در اینجا اگر برای هر پژوهش 40 میلیون تومان هزینه شود در واقع هزینه کل مقالات جای گرفته در یک مجله 400 میلیون تومان است که در صورت چاپ چهار شماره از نشریه در سال بالغ بر یک میلیارد و 600 میلیون تومان می‌شود. در این میان ما در حال حاضر هزار و 100 مجله علمی در کشور داریم که اگر این مجلات را ضرب‌ در یک میلیارد و 600 میلیون تومان کنیم،نتیجه آن، سرمایه‌ای است که در این پایگاه جمع کرده‌ایم.

منتظری تصریح کرد: مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با دست خالی در حال اداره شدن است، این در حالی است که رقبای ما با میلیاردها پول و ساختمان و تبلیغات آن چنانی اداره می‌شوند.

وی با اعلام اینکه گزارش علمی کشور را می‌توان در SID مشاهده کرد، گفت: این پایگاه وضعیت علمی کشور را نشان می‌دهد و این محصول باید به درستی معرفی شود.

در پایان این مراسم، مهندس قلی‌زاده، مدیر سخت‌افزار SID به معرفی جزییات این پایگاه پرداخت و گفت: ماهانه 45 میلیون بازدید از این پایگاه صورت می‌گیرد.

ایسنا

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید