آموزش‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی تخصصی می‌شود

http://www.callforpapers.ir/معاون آموزشی جهاددانشگاهی کشور از سوق یافتن دوره‌های آموزشی کوتاه مدت به سمت آموزش‌های تخصصی و ارتقاء کیفیت و استانداردسازی این آموزش‌ها در برنامه پنج ساله توسعه جهاددانشگاهی خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر محسن قرنفلی در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از خدمات آموزشی با اهمیت جهاددانشگاهی را آموزش‌های کوتاه مدت ذکر کرد و افزود: اهمیت این آموزش‌ها هم به لحاظ ارتقاء بهره‌وری کارکنان دولت و هم به دلیل زمینه‌ساز بودن برای ایجاد اشتغال است.

وی افزود:‌ با توجه و دغدغه مسئولان کشور در رابطه با اشتغالزایی و اهتمام جهاددانشگاهی کشور برای رفع این مشکل در جامعه، سمت و سوی آموزش‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی، مهارت محوری و شغل محوری است تا یکی از نیازهای امروز جامعه به نوعی تامین شود.

وی جهت‌گیری جهاددانشگاهی در این رابطه را نیز ارتقای توانمندی‌های شغلی و مهارتی افراد از طریق ارائه این خدمات برشمرد و گفت: از طرفی همانطور که قبلا نیز ذکر شد توانمندی افراد شاغل نیز در ارتقا بهره‌وری در عملکرد آنها در شغلشان موثر خواهد بود.

قرنفلی با اشاره به فعالیت هفت مرکز آموزش کوتاه مدت در استان یزد، استیجاری بودن این مراکز را قابل قبول ندانست و افزود: در برنامه پنج ساله توسعه جهاددانشگاهی دوره‌های آموزشی به سمت آموزش‌های تخصصی سوق داده شده است که امیدواریم با تخصصی شدن اموزش‌های این مراکز و ارتقاء کیفیت و استانداردهای آموزشی، این مشکل در استان یزد نیز مرتفع شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر پایان یافتن مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان دولت توسط جهاددانشگاهی، تصریح کرد: یکی از نقش‌هایی که جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر بر عهده گرفته، موضوع برگزاری دوره‌های آموزشی کارکنان دولت بوده است که به نحو خوبی در بخش‌های مختلف و در استان‌های کشور برگزار شده است.

وی افزود: براساس آخرین توافقاتی که با معاونت برنامه‌ریزی و توسعه نهاد ریاست جمهوری صورت گرفته، تا پایان سال برگزاری آموزش‌های کارکنان دولت به صورت رسمی توسط جهاددانشگاهی انجام می‌شود لذا در حال مذاکره هستیم تا با سازماندهی مجدد، برای ادامه و تداوم این دوره‌ها موافقت دولت را کسب کنیم.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید