برترین‌ تالیفات و تصاویر زمین شناسی کشور معرفی و تقدیر شدند

http://www.callforpapers.ir/سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی علوم‌ زمین با تقدیر از ارائه دهندگان برترین تالیفات و عکس‌های زمین شناسی کشور پایان یافت.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ در ابتدای این نشست پروفسور David Richard Lentze از دانشگاه نیوبرانسویک کانادا به بررسی توسعه معدنکاری در کانادا پرداخت.

در ادامه، دکتر منوچهر قرشی، دبیر علمی سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی علوم‌ زمین به ارائه گزارشی پیرامون چگونگی برگزاری این کنگره در تهران و 12 مرکز استانی پرداخت و از این کنگره به عنوان سرآغازی برای ادامه برگزاری چنین نشست‌های در بُعد گسترده تر در سال‌های بعدی یاد کرد.

اهدای لوح تقدیر به برترین‌های سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی علوم‌زمین بخش بعدی این نشست بود که در بخش کتاب برتر(تالیف)، کتاب آنالیز رشد و توسعه شکاف هیدرولیکی در مخازن شکاف‌دار نوشته جابر طاهری شکیب، عبدالوحید قادری و حسین جلالی‌فر، کتاب زمین‌شناسی دریایی خلیج‌فارس نوشته راضیه لک، رضا بهبهانی و نادرچنانی، کتاب روش‌های تهیه و کاربرد نقشه‌های زمین‌شناسی و معدنی نوشته علی امامعلی‌پور، کتاب اصول مهندسی ساحل نوشته غلامرضا خانلری و یاسین عبدی‌لر، کتاب روش‌های تجزیه نمونه‌های معدنی نوشته احمد خاکزاد و پیمان افضل و کتاب زمین شناسی زیست محیطی عناصر کمیاب در خاک نوشته سید علی مظهری، علیرضا مظلومی بجستانی، رضا شریفیان عطار از سوی هیات داوران انتخاب و معرفی شدند.

 

همچنین کتاب خطرات زمین‌شناسی راهنمای صحرایی برای مهندسان ژئوتکنیک نوشته محمدحسین قبادی، آرزو قبادی و صادق قبادی، کتاب دو جلدی مبانی پترولوژی آذرین و دگرگونی نوشته محمد ولی ولی‌زاده، فرهاد شیخی و زهره اعلمی‌نیا، کتاب راهنمای کاربردی ریزساختار سنگ نوشته منیره خیرخواه، کتاب زمین‌شناسی مخازن کربناته نوشته محمدرضا کمالی و سمیه پرهام کتاب‌های منتخب در بخش ترجمه معرفی شدند.

در بخش کتاب‌های ویژه از کتاب سرزمین پارس، نوشته سیدهادی میرمحمد میگونی تقدیر شد و در بخش اطلس‌ها نیز اطلس رسوبات و سنگ‌های رسوبی تخریبی نوشته سعید رضائیان لنگرودی، حسین طلبی‌زاده و راضیه لک و همچنین اطلس میراث زمین‌شناختی ایران نوشته علیرضا امری‌ کاظمی از سوی هیات داوران انتخاب و معرفی شدند.

در بخش مسابقه نمونه کانی و سنگ نیز نمونه‌های ارسال شده از سوی نازیلا احمدی با نمونه‌ کوارتز دودی از معدن مس قلعه‌زری بیرجند و همچنین مرضیه کاظمی با مالاکیت انگشتی از معدن قلعه‌زری واقع در استان خراسان جنوبی نیز موفق به دریافت جوایز برتر شدند.

گفتنی‌ است در بخش مسابقه عکس از مجموع هزار و 100 قطعه عکس دریافت شده، 120 قطعه عکس به نمایشگاه راه یافتند که عکس‌های منتخب طی روزهای 27 تا 30 بهمن در نمایشگاه‌های سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی علوم‌زمین به نمایش درآمد.

هیات داوران مسابقه، 10 عکس را بر اساس معیارهای هنری‏‌، علمی و نوآوری به عنوان عکس‌های برتر انتخاب کردند که بر همین اساس عکس‌های ارسال شده از سوی رحمان عباسپور با عنوان غار قلایچی تالار سیروان، سیامک محمودی سیوندی با عنوان دریاچه برم‌فیروز در استان فارس و سعید افسری‌فرد با عنوان برف به جا مانده از سال قبل در بخش شمالی ساختار قالی کوه در زاگرس مرتفع استان لرستان به ترتیب به عنوان عکس‌های اول تا سوم انتخاب و معرفی شدند. همچنین عکس‌های مجید زراوندی با عکس تحت عنوان غار چال‌نخجیر در دلیجان استان مرکزی، شیما مفید با عکس تحت عنوان نقش‌های کویر- بیابانک، نازنین بدری کللو با عکس تحت عنوان زندان برنجه حاصل فعالیت چشمه‌های تراورتنی در تکاب، شهرام نواواجاری با عکس تحت عنوان غروب آفتاب در کویر و پلی‌گون‌های نمک در کویر حاج‌علی‌قلی جنوب دامغان، سعید جباری بوکانی با عکس تحت عنوان دهانه یک گل فشان هنگام خروج گاز-گل‌فشان پیرگل-بزمان سیستان و بلوچستان، علی‌اکبر جعفری احمدی‌آبادی با عکس تحت عنوان نفوذ گرانودیوریت در داخل هسته تاقدیس پلانژدار در سازند قم-جنوب کاشان و در نهایت ابراهیم فاضل ولی‌پور با عکس تحت عنوان بلور آپاتیت داخل بیوتیت در گرانیت مشهد به عنوان هفت عکس برتر بدون ر‌تبه‌بندی انتخاب و معرفی شدند.

همچنین از یک عکس که بیشترین رای بازدیدکنندگان نمایشگاه‌های سی و دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی علوم‌زمین را به خود اختصاص داد نیز تقدیر شد که این جایزه به اثر مرضیه کاظمی تحت عنوان نمایی از قله دماوند در روستای شاهاندشت در استان مازندران تعلق گرفت.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید