دومین آزمون برنامه نویسی جاواکاپ برگزار می‌شود

http://www.callforpapers.ir/دور دوم آزمون جاواکاپ با موضوع Java SE پنجم اسفند ماه 1392 برگزار می شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ پذیرفته شدگان آزمون جهت کسب فرصتهای شغلی به شرکت‌های متقاضی نیرو معرفی خواهند شد. ضمناً از طرف انجمن جاواکاپ به نفرات برتر جوایز ارزنده ای اعطا می‌شود.

این آزمون مشتمل بر 75 سوال چند گزینه‌یی است و به صورت کتبی برگزار می شود. آزمون در دو بخش جاوای پایه (40 سوال در 100 دقیقه) و جاوای حرفه‌یی (35 سوال در 50 دقیقه) برگزار می شود. بین دو بخش آزمون، فرصت استراحت 20 دقیقه ای داده می شود.

آزمون جاواکاپ می‌کوشد علاوه بر علم و تسلط شرکت‌کننده در زمینه زبان جاوا، میزان آمادگی وی برای کار در صنعت را نیز بسنجد. به همین دلیل مهارت‌های دیگر مانند توان حل مسأله، آشنایی با الگوهای طراحی، تست نرم‌افزار و همچنین تمرکز و هوش و دقت شرکت‌کننده نیز مورد سنجش قرار می‌گیرد.

آزمون‌های جاواکاپ را گروهی شامل مدرسان برنامه‌نویسی در دانشگاههای تراز اول و آموزشگاههای کشور و فعالان صنعت نرم‌افزار طرحی می‌کنند. همه اعضای تیم طراحی آزمون‌های جاواکاپ، سال‌ها سابقه تدریس و سال‌ها تجربه در تولید نرم‌افزار دارند.

اعطای گواهی Java Programmer مستلزم کسب حداقل 70 درصد نمره بخش جاوای پایه و اعطای گواهی Java Professional Developer مستلزم کسب حداقل 80 درصد نمره بخش پایه و کسب حداقل 60 درصد نمره بخش حرفه‌یی است.

علاقه مندان می توانند تا جمعه دوم اسفند 92 اقدام به ثبت نام کنند. هزینه ثبت نام برای دانشجویان 15 هزار تومان و برای سایر افراد 30 هزار تومان می باشد.

انجمن جاواکاپ، گروهی است که برای تقویت فعالان حوزه تولید نرم‌افزار مرتبط با جاوا راه‌اندازی شده است. جاواکاپ با کمک به کارآفرینان، کارفرمایان و برنامه‌نویسان در ایران می‌کوشد تا رونق، کیفیت و رضایت بیشتری در حوزه نرم‌افزارهای مبتنی بر جاوا فراهم آید. هدف انجمن جاواکاپ، گسترش کمی و ارتقای کیفی صنعت جاوا در ایران است.

در شرایط کنونی تولید نرم‌افزار در ایران، نیاز فزاینده‌ای به تکنولوژی‌های مبتنی بر جاوا در پروژه‌های سازمانی و سرویس‌های عمومی احساس می‌شود. در این شرایط، تأمین نیروی انسانی ماهر و قابل اتکا برای تولید نرم‌افزار در حوزه جاوا نیازی مهم در شرکت‌هاست که گاهی به معضلی جدی تبدیل می‌شود. بدون تامین نیروی کارآمد، امکان پاسخگویی رضایت‌بخش به نیازهای تولید نرم‌افزار غیرممکن می‌شود که بدون همیاری عمومی فعالان، حل این معضل عمومی بسیار مشکل خواهد بود.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید