اول اسفند، پایان رقابت موتور سیکلتهای الکتریکی در کشور

http://www.callforpapers.ir/مراسم اختتامیه مسابقه «طراحی و ساخت موتورسیکلت الکتریکی»، روز پنجشنبه، اول اسفندماه در سالن جابربن حیان دانشگاه صنعتی شریف با حضور مسؤولین کشوری، صاحبان صنایع، جامعه دانشگاهی و تیم‌های شرکت کننده برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف با همکاری استادان دانشکده‌های مهندسی برق و مکانیک به منظور گسترش مهارت‌های مربوط به طراحی اجزای ماشین، حفظ پویایی در زمینه تدوین فناوری‌های نوظهور، کشف استعدادهای خلاق دانشجویان و گسترش زمینه‌های طراحی وسایل نقلیه پاک در کشور از سال 1385 اقدام به برگزاری «مسابقات فناورانه» کرده است.

در چهارمین دوره از این مسابقات، پژوهشکده شهید رضایی دانشگاه صنعتی شریف با توجه به اهمیت و جایگاه موتور سیکلت در صنعت وسایل نقلیه با رویکردی تازه، طراحی و ساخت موتور سیکلت الکتریکی را به عنوان موضوع مهم در وضعیت کنونی کشور مد نظر قرار داده است.

موتور سیکلت هدف در این دوره از مسابقات، یک موتور سیکلت دو سرنشین با قابلیت‌های مورد نظر برای کاربری شهری است. به این معنا که با برق شهری شارژ می‌شود؛ با یک بار شارژ کامل، 120 کیلومتر را می‌پیماید و سرعت بیشینه آن نیز حداقل 50 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

این دوره از مسابقات با حضور 51 تیم دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور در دو مرحله طراحی و ساخت از مهر ماه 1391 آغاز شد که در نهایت با انجام آزمون‌های عملی در قالب 8 آزمون حرکتی و 6 آزمون غیر حرکتی در پیست اتومبیل‌رانی مجموعه ورزشی آزادی در آبان ماه 92 به کار خود پایان داد.

در همین راستا مراسم اختتامیه این مسابقات فردا، اول اسفند ماه از ساعت 13 تا 15 در سالن جابر بن حیان دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود. همچنین نمایشگاه علمی تخصصی با نمایش موتور‌سیکلت‌های ساخته شده برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اولین دوره «مسابقه ملی طراحی ماشین» با موضوع طراحی و ساخت خودروی الکتریکی تک سرنشین در سال 87 با 13 تیم به کار خود پایان داد. دومین دوره این مسابقات در سال 89 با حضور 37 تیم و با موضوع طراحی و ساخت خودروی الکتریکی دو نفره برگزار شد. در سومین دوره این مسابقات نیز، تغییر سیستم سوخت رسانی یکی از انواع خودروهای ساخت داخل (به انتخاب شرکت کنندگان) به سیستم ترکیبی برقی – احتراقی (هیبرید) موضوع مسابقه قرار گرفت و با استقبال گسترده دانشجویان دانشگاه‌های کشور همراه شد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید