ساخت پمپ تزریق داروهای تالاسمی و سرطان در کشور

http://www.callforpapers.ir/محققان کشورمان موفق به ساخت پمپ تزریق دارو برای داروهای تالاسمی (دسفرال) و یا هر نوع تزریق طولانی شدند.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ تزریق‌های طولانی برای بیماران تالاسمی یا شیمیایی و سرطانی و دردهای ناشی از آن محققان را بر آن داشت تا پمپ تزریق دارویی را بسازند تا دارو را با دقت و سرعت مناسب تزریق کند و پس از آن نیز اثر چندانی از سوزن باقی نماند.

صالح‌ ایزدپناه، مجری طرح پمپ تزریق دارو برای بیماران دسفرال در ابتدا با اشاره به درد ناشی از تزریق داروهای تالاسمی که باید آرام آرام و به طور مکرر تزریق شود تا بیمار درد کمتر و حتی اصلا دردی را احساس نکند، گفت: همچنین با توجه به اینکه تزریق داروی دسفرال غیر ایمن ممکن است منجر به عوارض خطرناک و جبران‌ناپذیر شود، بنابراین ضرورت داشت تا پمپی با کیفیت و دقت مناسب تهیه شود.

وی در ادامه با بیان اینکه پمپ حاضر، دارو (دسفرال) را با دقت و سرعت مناسب تزریق می‌کند، گفت: این پمپ می‌تواند دسفرال را در مدت و مقدار تنظیم شده تزریق کند و از عوارض احتمالی تزریق سریع داروها جلوگیری به عمل آورد.

به گفته ایزدپناه، این پمپ همچنین می‌تواند با کارایی مناسب در اختیار افراد نیازمند به تزریق‌های مکرر و طولانی مدت قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین این پمپ با تغییری در برنامه آن قابل به تزریق وریدی هم می‌باشد که در این صورت شبیه به کار پمپ‌های سرنگ می‌باشد که با قیمت مناسب و تولید داخلی در اختیار استفاده کنندگان قرار می‌گیرد.

وی از جمله نوآوری‌های این طرح را امکان وارد کردن مقدار داروی تزریقی و مقدار زمان دلخواه (استاندارد)، حجم کم، کیفیت بالاتر نسبت به سایر نمونه‌های موجود در بازار، دقت مناسب، امکان استفاده از برق و باتری، استفاده‌ آسان کاربر از دستگاه، ایمنی بالا در تزریق داروها مخصوصا دسفرال، قیمت کم آن در مقایسه با سایر نمونه‌ها و همچنین کاهش هزینه‌های بیمار دانست.

به گفته ایزدپناه، این پمپ تزریق دارو در حوزه‌های داروهای پیشرفته و مهندسی پزشکی، تجهیزات عمومی پزشکی، طراحی و ساخت و تجهیزات تشخیصی پیشرفته کاربرد دارد.

وی همچنین با بیان این که این پمپ‌ها در حال تجاری سازی شدن است، گفت: در حال حاضر در این زمینه مذاکراتی با انجمن تالاسمی ایران صورت گرفته است که در صورت کسب مجوز لازم از وزارت بهداشت این پمپ‌ها تجاری‌سازی می‌شوند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید