دومین برنامه پنج ساله توسعه علمی دانشگاه علم و صنعت آغاز شد

http://www.callforpapers.ir/محمد سعید جبل عاملی روز دوشنبه در مراسم افتتاح كرسی ارتباط دانشگاه وصنعت یونسكو در ایران در دانشگاه علم و صنعت افزود: اولین برنامه پنج ساله توسعه علمی این دانشگاه اجرا شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور (www.callforpapers.ir)، وی اظهار داشت: محور اصلی برنامه اول توسعه اساتید بود كه در آن اهداف بلندی برای دانشگاه در افق 1392 منظور شده بود و با توجه به تحولات حوزه آموزش عالی و علم و فناوری در كشور محور های این برنامه مورد بازنگری قرار گرفت.

جبل عاملی توسعه علمی دانشگاه، توسعه فناوری و توسعه فرهنگی را سه محور بازنگری شده این برنامه عنوان كرد.

وی با اشاره به پیشرفت تولید علم در این دانشگاه گفت: به استناد آمار در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام این دانشگاه موفق به كسب رتبه دوم در بخش فنی و مهندسی در ایران شده است.

به گفته وی، دانشگاه علم و صنعت در حوزه فضایی اولین دانشگاهی است كه ماهواره نوید را با فناوری 100 بومی و موفقیت كامل در مدار زمین قرار داد.

وی گفت : همچنین در حوزه فناوری های عصبی دانشگاه علم وصنعت یك برنامه چهار ساله را اجرا كرد و اكنون در این زمینه به مرحله ای رسیده كه قابل رقابت با چند كشور دنیاست.

پروژه های كامپوزیت، تعریف پروژه تاراواك، طراحی پلت فورم خودرو و پروژه تولید توربین های گازی و پروژه قطارهای سریع السیر برخی از پروژه های این دانشگاه است كه در شورای عتف به تصویب رسیده است

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید