زنان، درد مفاصل را جدی بگیرند

http://www.callforpapers.ir/دبیر انجمن روماتولوژی ایران با بیان این مطلب که زنان جوان بیشتر به بیماری لوپوس مبتلا می‌شوند، گفت: این بیماری گاهی اوقات ممکن است با بروز درد در مفاصل مچ و انگشتان دست، آرنج و زانو مشاهده شود که به صورت خفیف یا شدید و همراه با تورم است.

به گزارش بنانیوز ؛ دکتر محسن سروش در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: لوپوس، بیماری است که در آن اختلال در سیستم ایمنی بدن باعث آسیب به اعضای مختلف بدن می‌شود. سیستم ایمنی که باید از بدن در برابر میکروب‌های خارجی دفاع کند، در برابر سلول‌های بیگانه واکنش نشان داده، بر علیه سلول‌های بدن فعالیت می‌کند و منجر به ایجاد التهاب و آسیب به بافت‌های سالم بدن می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زنان جوان بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند، گفت: علائم ناشی از این عارضه در پوست و یا مشکلات داخلی مانند درد مفاصل بروز می‌کند و در موارد شدیدتر نیز می‌تواند به کلیه‌ها، ریه، قلب و سایر اندام حیاتی بدن نیز آسیب برساند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش به عارضه پوستی اشاره کرد و گفت: عارضه پوستی شایع در این بیماری، قرمزی واضح روی گونه‌ها و بینی است که در معرض نور آفتاب هم بیشتر می‌شود. در درمان این بیماری هم توصیه می‌شود بیماران مبتلا به لوپوس در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرند.

این فوق تخصص روماتولوژی ادامه داد: بیماران مبتلا به لوپوس معمولا دچار ریزش مو می شوند اما با کنترل بیماری این عارضه هم قابل کنترل است و پس از مدتی موها شروع به رویش مجدد می‌کنند.

وی با بیان این مطلب که گرفتن شرح کامل، معاینه از فرد و انجام تست های آزمایشگاهی می‌تواند به تشخیص قطعی این نوع بیماری کمک کند، گفت: این بیماری در صورت عدم درمان می تواند مشکلات کلیوی، گوارشی و مغزی و خونی را در فرد ایجاد کند.

دبیر انجمن روماتولوژی ایران با بیان اینکه درمان این بیماری بستگی به شدت علائم دارد، اظهار کرد: بیماری لوپوس به طور کامل ریشه کن نمی‌شود ولی کنترل بیماری با دارو و رعایت نکات بهداشتی می‌تواند فرد را از بروز عوارض وخیم بیماری حفظ کرده و زندگی آرام و راحتی را برای وی مهیا سازد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید