اعلام نشریات برتر پراستناد دانشگاه آزاد از سوی SID

http://www.callforpapers.ir/رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی از انتشار گزارش‌های استنادی نشریات دانشگاه آزاد اسلامی توسط این مرکز خبر داد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ احمد قاضی زاهدی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: در این گزارش تمام نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی که بیش از دو سال سابقه انتشار داشته‌اند، مد نظر قرار گرفته‌اند. این نشریات بر اساس دو شاخص معتبر بین‌المللی علم سنجی یعنی شاخص تاثیر (Impact Factor) و شاخص آنی (Immediacy Index) مورد ارزیابی واقع شده‌اند.

قاضی زاهدی افزود: بر اساس گزارش استنادی سال 1390، نشریه «INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL SCIENCE AND TECHNOLOGY» از واحد علوم و تحقیقات تهران به عنوان نشریه برتر در صدر این فهرست قرار گرفت. پس از آن نشریه فناوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی از واحد ساری و نشریه آمایش محیط از واحد ملایر در رتبه‌های بعدی جای گرفتند.

وی یادآور شد: نشریه «INTERNATIONAL JOURNAL OF ENVIRONMENTAL SCIENCE AND TECHNOLOGY» پیش از این بالاترین رتبه را در میان نشریات ایرانی حاضر در بخش Web of Knowledge پایگاه استنادی ISI به خود اختصاص داده بود.

 

قاضی زاهدی با اشاره به گزارش سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: در مقایسه گزارش سال 1390 با سال 1389 شاهد رشد قابل توجهی در میزان شاخص‌های علم سنجی در بین نشریات دانشگاه آزاد بوده‌ایم بطوری که میانگین شاخص تاثیر در این بازه زمانی با رشد 20 درصدی همراه بوده است.

قاضی زاهدی با اشاره به جایگاه و اعتبار نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگترین موسسه آموزش عالی در کشور در زمینه فعالیتهای پژوهشی، تحقیقاتی و تولید علم اقدامات قابل توجه و شایسته‌ای انجام داده که انتشار نشریات علمی نمونه بارزی از این فعالیتهاست. حضور 8 نشریه در پایگاه «اسپرینگر» و دو نشریه در پایگاه ISI نشان دهنده اعتبار علمی و دانش برتر پژوهشگران و محققان این دانشگاه است.

رئیس مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی گفت: پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) به عنوان بانک جامع منابع علمی تنها مرجع در کشور است که نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را به صورت جامع و روزآمد نمایه کرده و ضمن ارائه متن کامل مقالات به کاربران هر ساله گزارش‌های استنادی آن را ارائه می‌کند.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید