نماد سایت فراخوان مقاله کنفرانس، همایش، مجله و ژورنال علمی پژوهشی

ارائه بیش از 1300 مقاله در سیزدهمین کنگره علوم خاک ایران

سیزدهمین کنگره «علوم خاک ایران» در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر احمد لندی، دبیر سیزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران با اشاره به ارسال 1700 مقاله به دبیرخانه کنگره اظهار کرد: پس از بررسی مقالات از سوی کمیته داوران و کمیته علمی، 1350 مقاله پذیرش شد که از این تعداد 1250 مقاله به‌ صورت CD و کتاب‌ در حاشیه کنگره ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که 1005 نفر با مقاله و 451 نفر بدون مقاله برای شرکت در کنگره ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: 70 درصد مقالات از دانشگاه‌های سراسر کشور و 30 درصد از سایر مؤسسات و مراکز تحقیقاتی به دبیرخانه کنگره ارسال شده‌اند.

دبیر سیزدهمین کنگره علوم خاک ایران با اشاره به سیمای اراضی خوزستان اظهار کرد: 30 درصد اراضی و دشت‌های خوزستان رسوبی است که از مرغوب‌ترین و حاصلخیزترین خاک‌های کشور محسوب می‌شود.

لندی بیان‌کرد: خوزستان با داشتن 5 رودخانه، پر آب‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه‌های کشور را دارد که زمینه را برای افزایش تولید محصولات کشاورزی فراهم می‌کند، وجود خاک‌های حاصلخیز و منابع آبی فراوان مؤید این است که با به‌کارگیری این توانمندی‌ها می‌توان به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی دست یافت.

وی تصریح کرد: این کنگره می‌تواند به‌ عنوان راهنما، راهکارهایی را برای زیر کشت بردن 550 هزار هکتار اراضی قابل احیای طرح مقام معظم رهبری ارائه دهد.

سیزدهمین کنگره «علوم خاک ایران»، از 8 بهمن ماه در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز به کار کرده و تا 10 بهمن ماه ادامه دارد.

خروج از نسخه موبایل