ارائه بیش از 1300 مقاله در سیزدهمین کنگره علوم خاک ایران

http://www.callforpapers.ir/سیزدهمین کنگره «علوم خاک ایران» در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه فراخوانهای علمی پژوهشی کشور ؛ دکتر احمد لندی، دبیر سیزدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران با اشاره به ارسال 1700 مقاله به دبیرخانه کنگره اظهار کرد: پس از بررسی مقالات از سوی کمیته داوران و کمیته علمی، 1350 مقاله پذیرش شد که از این تعداد 1250 مقاله به‌ صورت CD و کتاب‌ در حاشیه کنگره ارائه می‌شود.

وی با بیان این‌که 1005 نفر با مقاله و 451 نفر بدون مقاله برای شرکت در کنگره ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: 70 درصد مقالات از دانشگاه‌های سراسر کشور و 30 درصد از سایر مؤسسات و مراکز تحقیقاتی به دبیرخانه کنگره ارسال شده‌اند.

دبیر سیزدهمین کنگره علوم خاک ایران با اشاره به سیمای اراضی خوزستان اظهار کرد: 30 درصد اراضی و دشت‌های خوزستان رسوبی است که از مرغوب‌ترین و حاصلخیزترین خاک‌های کشور محسوب می‌شود.

لندی بیان‌کرد: خوزستان با داشتن 5 رودخانه، پر آب‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه‌های کشور را دارد که زمینه را برای افزایش تولید محصولات کشاورزی فراهم می‌کند، وجود خاک‌های حاصلخیز و منابع آبی فراوان مؤید این است که با به‌کارگیری این توانمندی‌ها می‌توان به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی دست یافت.

وی تصریح کرد: این کنگره می‌تواند به‌ عنوان راهنما، راهکارهایی را برای زیر کشت بردن 550 هزار هکتار اراضی قابل احیای طرح مقام معظم رهبری ارائه دهد.

سیزدهمین کنگره «علوم خاک ایران»، از 8 بهمن ماه در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز به کار کرده و تا 10 بهمن ماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری نوشته در:

دیدگاهتان را بنویسید